Metrika članka

  • citati u SCindeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u prethodnih 30 dana:3
  • preuzimanja u prethodnih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Tehnika
2014, vol. 69, br. 3, str. 496-503
jezik rada: srpski
vrsta rada: stručni članak
doi:10.5937/tehnika1403496G


Komfor putnika u vozilima javnog gradskog putničkog prevoza na primeru jednog beogradskog naselja
aUniverzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
bBeogradska poslovna škola, Visoka škola strukovnih studija, Beograd

Sažetak

Javni gradski putnički prevoz (JGPP) je manje atraktivan za izbor načina prevoza kada putnici moraju da stoje u vozilima duge periode vremena, pogotovo kada su vozila gradskog prevoza previše opterećena. Preopterećena vozila takođe usporavaju operacije u prevozu i saobraćajne tokove, jer im je potrebno više vremena za ukrcavanje i iskrcavanje putnika. Sa tačke gledišta putnika, broj putnika u transportnoj jedinici (vozilu) na određenom mestu linije odražava nivo komfora u vozilu kao delu putovanja. Ovo se odnosi na mogućnost nalaženja mesta za sedenje i na ukupan nivo popunjenosti vozila. Sa tačke gledišta prevoznika, nizak nivo usluge može da ukazuje na potrebu povećanja frekvencije vozila ili promenu tipa vozila da bi se smanjile gužve u vozilu i pružila komfornija vožnja za putnike. Predmet ovog rada je analiza nivoa usluge u pogledu komfora u vozilu za jedno predgrađe Beograda. Iz ovih razloga, razmatrane su i analizirane tri autobuske linije javnog gradskog prevoza putnika koje opslužuju pomenuto naselje (po jedna dijametralna, radijalna i periferna linija). Tokovi putnika su istraživani u vršnim periodima rada linija.

Ključne reči

javni prevoz; kvalitet transportne usluge; komfor u vozilu

Reference

*** (2013) Podaci o statičkim i dinamičkim karakteristikama rada linija javnog gradskog putničkog prevoza u gradu Beogradu. pristup: http://busevi.com
*** E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505: Regulation No. 36. Rev.1/Add.35/Rev.3. pristup: http://- www.unece.org/-fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r036r3e.pdf
Demić, M., Diligenski, Đ. (2003) Teorijske osnove projektovanja autobusa. Kragujevac: Mašinski fakultet
Diana, M. (2012) Measuring the satisfaction of multimodal travelers for local transit services in different urban contexts. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 46(1): 1-11
Filipović, S., Tica, S., Živanović, P., Milovanović, B. (2009) Comparative analysis of the basic features of the expected and perceived quality of mass passenger public transport service in Belgrade. Transport, 24(4): 265-273
Glumac, S., Žeželj, S., i dr. (2002) Projektovanje, proizvodnja i eksploatacija autobusa. Beograd: IKARBUS AD
Horowitz, A.J. (1978) The subjective value of the time spent in travel. Transportation Research, 12(6): 385-393
ISOTOPE (1997) Improved structure and organization for urban transport operation in Europe. u: Transport Research Fourth Framework Programme, Urban Transport VII-51, Luxemburg-Brussels: Office for Official Publications of the EC
Republika Srbija-Republički zavod za statistiku Popis stanovništva 2011. godine. pristup: www. stat.gov.rs i www.popis2011.stat.rs
Transportation Research Board (2000) Highway capacity manual: HCM 2000. Washington, DC
Transportation Research Board (2003) Transit capacity and quality of service manual: Quality of service. Washington, DC, 2nd Edition, part 3, pristup: http://onlinepubs.trb.org/onlinepubs/tcrp/tcrp10 0/part%203.pdf