Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:4
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:3
članak: 1 od 1  
Vojnotehnički glasnik
2016, vol. 64, br. 4, str. 1009-1032
jezik rada: engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak
objavljeno: 01/09/2016
doi: 10.5937/vojtehg64-10687
Creative Commons License 4.0
Praćenje uticaja motivacije na procese apsolviranja znanja i veština u sistemu učenja na daljinu
aUniverzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet, Katedra za informatiku i medije, Sombor
bUniverzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet, Katedra za prirodno-matematičke nauke, Sombor
cUniverzitet Singidunum, Beograd

e-adresa: bole@ravangrad.net, apetoje@ptt.rs, zizovic@gmail.com

Sažetak

U radu je opisano kako procesi motivacije utiču na slušaoce kursa sa stanovišta apsolviranja znanja, te prenosa i korišćenja znanja i veština u sistemu učenja na daljinu. Istraživanja, u socijalno-kognitivnom okviru, ilustruje prilagodljivost sistema i adekvatno prilagođavanje motivacionih obrazaca. Model motivacionih procesa predstavljen je u funkciji ciljeva učenja slušalaca kursa. Praćenjem uticaja motivacionog faktora na izvršavanje kognitivnih zadatka, te kako se oblikuju reakcije slušalaca kursa, tj. kako motivacioni faktor utiče na uspeh ili neuspeh i kvalitet kognitivnog učinka u procesu učenja, menjan je i prilagođavan metodičko-didaktički pristup nastavi. U ovom radu istraživan je uticaj znanja iz uže stručne oblasti, ali i interesovanja slušalaca kursa za razumevanje stručnog ili naučnog izlaganja. Implikacije u praksi i intervencija, kroz dizajn softvera sistema učenja na daljinu, usmerene su na korekciju obrazovnog procesa na konstatovanu neprilagođenost motivacionih procesa u okruženju učenja ili stručnog osposobljavanja, prateći kroz istraživanje dva oblika predznanja: stručno predznanje i opšte tematsko predznanje, koja su proveravana ulaznim testovima predznanja, te kroz pripremnu nastavu. Nakon rešavanja problemskih zadataka izvršili smo povratnu analizu utvrđivanja efekata stručnog predznanja, opšteg tematskog znanja i interesovanja na razumevanje i rešavanje problemskih zadataka, te analizu ostvarenih rezultata. Za zadatke više stručno-tehničke orijentacije, predznanje iz domena opšte tematsko znanje i interes bili su značajni prediktori razumevanja i uspeha.

Ključne reči

Reference

Boyer, K.E., Phillips, R., Wallis, D.M., Vouk, A.M., Lester, C.J. (2008) Balancing Cognitive and Motivational Scaffolding in Tutorial Dialogue. u: Woolf B. i dr. [ur.] ITS 2008, LNCS 5091, Berlin-Heidelberg: Springer, pp. 239-249
Boyer, K.E., Phillips, R., Wallis, M.D., Vouk, M.A., Lester, J.C. (2009) Investigating the role of student motivation in computer science education through one-on-one tutoring. Computer Science Education, 19(2): 111-135
Ezen-Can, A., Boyer, K.E. (2015) A tutorial dialogue system for real-time evaluation of unsupervised dialogue act classifiers: Exploring system outcomes. u: Artificial Intelligence in Education: 9112 of the series Lecture Notes in Computer Science, pp.105-114
Grafsgaard, F.J., Wiggins, B.J., Boyer, K.E., Wiebe, N.E., Lester, C.J. (2013) Automatically recognizing facial indicators of frustration: A learning-centric analysis. u: Affective Computing and Intelligent Interaction, Humaine Association Conference on, Geneva, Switzerland, IEEE Computer Society Conference Publishing Services CPS, pp.159-165
Grimley, M., Riding, R. (2009) Individual Differences and Web-Based Learning, Cognitive and emotional processes in web-based education: Integrating human factors and personalization. u: Mourlas C., Tsianos N., Germanakos P. [ur.] Pennsylvania, USA: IGI Global, pp. 1-24. Chapter 1
Lawrence, H.V., Wiswell, A.K. (1995) Feedback in a two-way street. Training & Development, 49
Lepper, M.R., Woolverton, M., Mumme, D.L., Gurtner, J. (1993) Motivational techniques of expert human tutors: Lessons for the design of computer-based tutors. u: Lajoie S.P., Derry & S.J. [ur.] Computers as Cognitive Tools, Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates, Inc, pp. 75-105
Lungulov, B. (2010) Motivacija učenika u nastavi - pretpostavka uspeha u učenju. Pedagoška stvarnost, vol. 56, br. 3-4, str. 294-305
Marić, M., Sakač, M. (2014) Individual and social factors related to students' academic achievement and motivation for learning. Suvremena Psihologija, 17(1), pp. 63-79
Perlovsky, L. (2007) Modeling Field Theory of Higher Cognitive Functions. USA: Idea Group Inc
Punie, Y., Cabrera, M., Bogdanowicz, M., Zinnbauer, D., Navajas, E. (2006) The Future of ICT and Learning in the Knowledge Society. u: Report on a Joint DG JRC-DG EAC Workshop held, 2005, Seville: European Commission - Joint Research Centre - Institute for Prospective Technological Studies, EUR 22218EN (Technical Report No.EUR 22218 EN)
Rebolledo-Mendez, G., Boulay, B., Luckin, R. (2006) Motivating the learner: An empirical evaluation. u: The 8th International Conference on Intelligent Tutoring Systems, Jhongli, Taiwan, Proceedings, pp. 545-554
Rus, V., D`mallo, S., Xiangen, H., Graesser, A.C. (2013) Recent Advances in Conversational Intelligent Tutoring Systems. AI Magazine, pp. 42-54
Tan, J., Biswas, G. (2006) The role of feedback in preparation for future learning: A case study in learning by teaching environments. u: The 8th International Conference on Intelligent Tutoring Systems, Jhongli, Taiwan, Proceedings, pp. 370-381