Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [3]
  • citati u CrossRef-u:[1]
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:9
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:5
članak: 1 od 1  
Ekonomika
2015, vol. 61, br. 1, str. 85-96
jezik rada: engleski
vrsta rada: naučni članak
objavljeno: 02/07/2015
doi: 10.5937/ekonomika1501085M
Uloga poslovne etike u menadžmentu ljudskih resursa
Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd

Projekat

Održiva poljoprivreda i ruralni razvoj u funkciji ostvarivanja strateških ciljeva Republike Srbije u okviru dunavskog regiona (MPNTR - 46006)

Sažetak

Razvoj savremene industrije i sistema fabričkog rada, zajedno sa velikim migracijama ljudi preko okeana i kontinenata, posebno tokom devetnaestog i početkom dvadesetog veka, doveo je do velikih promena u načinu na koji su ljudi radili i poslovali. Privreda se prebacivala sa poljoprivrede i porodičnih zadruga na gradske, industrijske organizacije. Uticaj ovih promena na pojedince, radnike, porodice, zajednicu i na životnu sredinu, kao i uspon nove klase bogatih poslovnih lidera, ali i novih oblasti siromaštva, doveli su do javljanja pojačane etičke debate. Istovremeno, ako neko ima jasan interes za datu kompaniju, onda su to njeni zaposleni, čiji su životi i profesionalne karijere blisko povezani sa njom. Poslovna etika obraća pažnju na zaposlene (uključujući i radnike iz menadžmenta) na nekoliko načina. Prvo, većina etičkih problema i kriza koje se javljaju uključuju delovanje i učešće zaposlenih. Etička analiza izbora, komunikacija i ponašanja zaposlenih zauzima značajni deo poslovne etike. Kako se menadžeri i vlasnici ponašaju prema radnicima drugo je etičko pitanje od interesa. Sigurnost na poslu, kompenzacije, bezbednost, uznemiravanje, predrasude, pa čak i kvalitet radnog iskustva, sve su to aspekti koji su etički bitni.

Ključne reči

Reference

Balaure, V. (2000) Marketing. Bucharest: Uranus Publishing House
Bartels, R. (1967) A Model for Ethics in Marketing. Journal of Marketing, 31(1): 20
Batstone, D. (2003) Saving the corporate soul. San Francisco: Jossey-Bass
Bauman, Z. (1993) Postmodern ethics. Oxford: Blackwell
Brown, M.T. (2003) The Ethical Process: An Approach to Disagreements and Controversial Issues. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall, 3rd ed
Carr, A.Z. (1968) Is business bluffing ethical?. Harvard Business Review, January- February, str. 143-153
Collins, J.W. (1994) Is business ethics an oxymoron?. Business Horizons, 37(5): 1-8
Cvijanović, D., Mihailović, B., Pejanović, R. (2012) Poslovna etika i komuniciranje. Beograd: Institut za ekonomiku poljoprivrede, monografija
Cvijanović, D., Mihailović, B., Čavlin, M., Čavlin, G. (2015) Impact of Marketing Consulting on Performances of Agrarian Clusters in Serbia. Sustainability, 7(2): 1099-1115
Ferrell, O.C., Leclaire, T.D., Ferrell, L. (2000) The federal sentencing guidelines for organizations: A framework for ethical compliance. Journal of Business Ethics, 17, No 4, pp. 353-363
Friedman, M. (1970) The social responsibility of business is to increase its profits. New York Times Magazine, 13 September, pp. 32-33
Hurst, D.K., Rush, J.C., White, R.E. (1996) Top management teams and organizational renewal. u: Starkey Ken [ur.] How Organizations Learn, International Thomson Business Press, p. 384
Jones, T.M. (1991) Ethical decision making by individuals in organizations: An issue contingent model. Academy of Management Review, 16, str. 366-395
Kubr, M. (1976) Management consulting: A guide to the profession. Geneva: International Labour Office
Mahdavi, I. (2001) American business education and transfer of culture. Journal of American Association of Behavioral and Social Sciences, Fall
Mihailović, B. (2011) Razvoj konsultantskih usluga u Srbiji i njihov uticaj na performanse preduzeća u agrokompleksu. Beograd: Institut za ekonomiku poljoprivrede, monografija
Mihailović, B., Cvijanović, D. (2013) Ethical challenges in modern business. u: The 5th International Scientific Conference: Moral effects of economy and economic effects of morality, Hotel Crystal, Belgrade, Higher Educational Institution for applied studies of Entrepreneurship,, Belgrade, 2013, pp. 106-117
Parker, M., ur. (1998) Ethics and organizations. London: Sage
Stavrić, B., Kokeza, G. (2002) Upravljanje poslovnim sistemom - ekonomika preduzeća i menadžment. Beograd: Tehnološko-metalurški fakultet
Weaver, G.R., Trevino, L.K., Cochran, P.L. (1999) Corporate ethics programs as control systems: influences of executive commitment and environmental factors. Academy of Management Journal, 42(1): 41-57
Živanović, N. (1994) Strukturiranje poželjne konsalting pomoći preduzećima u krizi. Poslovna politika, br. 6, str. 30-40