- citati u SCIndeksu: [1]
- citati u CrossRef-u:[1]
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:7
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:3
|
|
2015, br. 15, str. 115-123
|
Etički stavovi potrošača u odnosu na motiv delovanja turističkih agencija
Ethical attitudes of consumers in relation to the motive operation of travel agencies
Visoka tehnološka škola strukovnih studija, Šabac
Sažetak
Nastup turističkih agencija na tržištu i njihov odnos prema potencijalnim turistima, utiče na kreiranje stavova potrošača o samoj agenciji i njenim turističkim proizvodima. Savremeno poslovanje danas, karakteriše sve veća otvorenost i sloboda svih ekonomskih subjekata, ali i potreba za postojanjem visokog nivoa poverenja da bi se ono uspešno realizovalo. Postojanje takvih trendova u poslovanju ujedno pokreće i pitanje o povezanosti etike i ekonomije. Različita mišljenja postoje oko toga šta je etički, a šta je neetički, kako između pojedinaca, tako i među kompanijama. Cilj ovog rada je dobijanje odgovora na pitanje na koji način potrošači percipiraju turističke agencije u pogledu njihovog etičkog ili neetičkog poslovanja, i da li to utiče na njihovu konačnu odluku koju donose u procesu kupovine turističkog proizvoda. U svrhu istraživanja korišćena je metoda ankentnog istraživanja.
Abstract
Business activities of travel agencies in the market and their relation to potential tourists, affecting the creation of consumer attitudes about the agency and its tourism products. Modern business today, characterized by openness and freedom of all economic entities, but also the need for a high level of confidence that it would be successfully completed. The existence of such trends in business also calls into question the connection between ethics and economics. There are different opinions about what is ethical and what is unethical, both between individuals and between companies. The aim of this paper is to provide answers to the question of how consumers perceive the travel agency in terms of their ethical or unethical business, and whether it affects their final decision you make in the process of purchasing tourist products. The purpose of the research used the method of survey research.
|
|
|
Reference
|
|
*** (2008) Psihologija prodaje. Subotica: Ekonomski fakultet, kolaž tekstova
|
|
Brenkert, G. (2011) Marketinška etika. Beograd: JP Službeni glasnik
|
45
|
Kotler, Ph., Keller, K.L. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data Status
|
|
Kovač, Ž.R., Marić, D. (2007) Društvene determinante ponašanja potrošača. Subotica: Ekonomski fakultet Subotica
|
|
Kovač-Žnideršić, R. (2000) Uticaj društvenog statusa na ponašanje potrošača. Anali Ekonomskog fakulteta u Subotici, br. 5, str. 441-444
|
90
|
Maričić, B.R. (2002) Ponašanje potrošača. Beograd: Ekonomski fakultet - Centar za izdavačku delatnost
|
4
|
Mihajlović, D., Stojanović, D. (2010) Poslovna etika i moral u biznisu. Ekonomske teme, 241-252
|
|
Prvulović, S. (2006) Poslovna etika i upravljanje. Zrenjanin: Tehnički fakultet 'Mihajlo Pupin'
|
1
|
Simat, K., Dragin, A. (2012) Poslovna etika - element uspešnog poslovanja turističkih agencija. Zbornik radova Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, 41/2012. (str. 297-309). Preuzeto 20. maja 2015,sa http://www.researchgate.net/profile/Karolina_Simat/publication/263556771_Business_Ethics__An_Element_Of_Suc-cessful_Business_of_Travel_Agencies/links
|
|
Solaković, Š. (2011) Konstrukcija i metrijske karakteristike skale za ispitivanje stavova zaposlenih prema ulozi psihologa u organizaciji. Preuzeto 21. maja, 2015. sa http://www.ffuis.edu.ba/media/publikacije/radovi/2011/01/11/Suajb_Dz_Solakovic_01.pdf
|
1
|
Stanković, L., Đukić, S., Popović, A. (2012) Istraživanje motiva i stavova potrošača o turističkim destinacijama. Marketing, vol. 43, br. 2, str. 104-112
|
|
|
|