Metrika

  • citati u SCIndeksu: [7]
  • citati u CrossRef-u:[8]
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:34
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:25

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2014, vol. 43, br. 5, str. 86-109
Mobilno bankarstvo - novi trend u savremenom bankarskom sektoru
Predstavništvo SAS Institute programska oprema, Beograd

e-adresaDusica.Sander@sas.com
Ključne reči: mobilno bankarstvo; savremene informacione tehnologije; bankarski klijenti; bankarske usluge; mobilni uređaji
Sažetak
Bankarstvo je, krajem prošlog i početkom ovog veka, prolazilo i dalje prolazi kroz značajne promene, prilagođavajući se novim okolnostima i izazovima u okruženju. Savremene informacione tehnologije su pružile mogućnost bankama da prošire svoje poslovanje i prilagode ponudu proizvoda i usluga kroz nove kanale komunikacije. Sve veća upotreba mobilnih uređaja, posebno takozvanih 'pametnih' telefona, je doprinela razvoju novog vida bankarstva, poznatog kao mobilno bankarstvo. Mobilno bankarstvo predstavlja poseban kanal elektronskog bankarstva koji omogućava da klijenti komuniciraju sa bankom putem mobilnih uređaja. Usluge i proizvodi banke su, na taj način, dostupne klijentima u bilo koje vreme i na svakom mestu, pri čemu se od bankarskog sektora očekuje da dobro razume potrebe današnjeg klijenta, pre procesa implementacije mobilnog bankarstva. Predmet istraživanja u ovom radu je mobilno bankarstvo, kao deo elektronskog bankarstva, koje je nastalo pod uticajem razvoja savremenih informacionih tehnologija. Rad objašnjava koje su osnovne karakteristike mobilnog bankarstva, prednosti koje ono donosi, ali i nedostatke sa kojima se banke i klijenti suočavaju prilikom njegovog korišćenja (ili njegove implementacije u praksi). Takođe, prikazan je i trend korišćenja mobilnog bankarstva u svetu i u našoj zemlji, kao i tendencije razvoja novih usluga.
Reference
*** (2012) The industry body for interactive content and digital media in Australia. u: The Australian mobile phone lifestyle index, October, 8th Edition
*** (2014) Report: Mobile banking. Efma journal, Paris, April / May / June 2011, No. 228, www.efma.com, 28.02.2014
*** (2013) Retail banking in Asia. Asia Financial Institution, March, www.mckinsey.com, 10.03.2014
*** (2001) The impact of mobile banking: A case for mobile marketing. April, www.aitegroup.com, 10.03.2014
Boyes, G., Stone, M. (2003) E-business opportunities in financial services. Journal of Financial Services Marketing, 8(2): 176-189
Corrocher, N. (2002) Does Internet banking substitute traditional banking?: Empirical evidence from Italy. November, http://www.cespri.uni-bocconi.it, 11.03.2014
di Mare, J., Ma, R.S. (2009) Service-oriented architecture: Revolutionizing today's banking systems. IBM Institute of Business Value
Guraău, C. (2002) Online banking in transition economies: the implementation and development of online banking systems in Romania. International Journal of Bank Marketing, 20(6): 285-296
Nadjar, J., Amergan, J. (2013) Study: Phygital and other digital challenges for retail banks. Kurt Salmon& Efma, July, www.efma.com, 28.02.2014
Shah, M., Clarke, S. (2009) E-Banking Management: Issues, Solutions and Strategies. London: Information Science Reference, str. 103-129
Shelagh, H. (2000) Modern banking. England: John Wiley & Sons Ltd
Tiwari, R., Buse, S., Hersttat, C. (1935-1946) Mobile banking as business strategy: Impact of mobile technologies on customer behaviour and its implications for banks. u: Technology Management for the Global Future, PICMET ’06, Istanbul, July 8-13, Proceedings
Wannemacher, P., Ensor, B. (2013) Report: Building a world-class mobile banking strategy. March, www.forrester.com, 11.03.2014
 

O članku

jezik rada: srpski, engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak
DOI: 10.5937/bankarstvo1405086S
objavljen u SCIndeksu: 28.05.2015.

Povezani članci

Nema povezanih članaka