Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [5]
  • citati u CrossRef-u:[1]
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:4
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:4
članak: 1 od 1  
Škola biznisa
2012, br. 1, str. 74-84
jezik rada: srpski
vrsta rada: prethodno saopštenje
doi:10.5937/skolbiz1201074O


Menadžment malih i srednjih preduzeća nosilac razvoja privrede
aUniverzitet Privredna akademija u Novom Sadu
bVisoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad

Sažetak

Brojna istraživanja u svetu tržišne ekonomije pokazuju da se udeo malih i srednjih preduzeća u odnosu prema velikim stalno povećava. Pritom se svakako ne umanjuje značaj ni velikih preduzeća, ali je zavisnost jednih od drugih sve veća. One nacionalne ekonomije koje uspevaju da pronađu optimalnu kombinaciju između malih, srednjih i velikih preduzeća redovno su uspešnije od drugih. Upravljanje malim i srednjim preduzećima (MSP) se ne razlikuje u odnosu na proces upravljanja velikim, u koncepcijskom smislu. Da bi neka organizacija mogla da funkcioniše, sa njom se mora upravljati, to pravilo važi i za mala i srednja preduzeća.

Ključne reči

Reference

Drucker, P. (1996) Inovacije i preduzetništvo. Beograd: PS Grmeč - Privredni pregled
Eurobarometer Team of the European Commission (2007) Observatory of European SMEs. u: Flash Eurobarometer, Budapest: European Comission, br. 196
Pavlović, N., Bugar, D. (2008) Koegzistencija malih i velikih preduzeća u savremenoj privredi. Menadžment, inovacije i razvoj, 3 (6) 10-13
Pavlović, N. (2009) Uticaj malih preduzeća na privredni rast. Razvoj i upravljanje, 2(3): 40-42
Privredna komora Republike Srbije (2006) Izveštaj o MSP sektoru za. godinu - presek stanja. Beograd, 2006