Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:16
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:13
članak: 1 od 1  
Godišnjak Učiteljskog fakulteta u Vranju
2014, br. 5, str. 415-426
jezik rada: srpski
vrsta rada: stručni članak
doi:10.5937/gufv1405415S
Metodički pristup delima narodne književnosti
Univerzitet u Nišu, Učiteljski fakultet, Vranje

Sažetak

Književnost kao umetnost koju metodička nauka interpretira neguje i slavi kulture i civilizacije, pobuđuje svest o mnogostrukostima ljudskog života. Književnost transformiše vreme u večnost, a metodika dobro poznatim naučnim metodama traži i otkriva to vreme i čoveka, njegovo mišljenje, svest, njegove korene. Estetske vrednosti književne umetnosti ostvaruju dvostruku ulogu u metodici: prvi je - izgradnja estetskog ideala, a drugi - bogaćenje emocionalnog sveta recipijenta. Mudrost je pronaći adekvatni metod i 'ući' u strukturu književnog dela, posebno onih dela narodne književnosti koja su vremenski daleka današnjim generacijama. Mudrost je shvatiti da u mladom recipijentu treba pobuditi životvornu energiju kojom će on sebi osvetljavati značenja reči, svojim unutrašnjim zračenjima dograđivati svetove, istovremeno učiti o sebi, svojim precima i prošlosti svoga naroda. U radu će biti reči o specifičnostima narodne književnosti, koju treba imati na umu pri izboru adekvatne nastavne metodologije i značaju dobre motivacije učenika za uspešnu recepciju dela.

Ključne reči

Reference

Andrić, M. (1997) Nastavno proučavanje narodnog pesništva. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Dimitrijević, R. (1977) Problemi nastave književnosti i maternjeg jezika. Beograd: Izdavačko informativni centar studenata
Nikolić, M. (1988) Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Rosandić, D. (1988) Metodika književnog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga
Stevanović, M. (2000) Modeli kreativne nastave. Tuzla: R&S
Stojanović, B. (2010) Savremeni pristup narodnoj književnosti u mlađim razredima osnovne škole. Vranje: Biblioteka Učiteljskog fakulteta, doktorska disertacija
Stojanović, B. (2010) Myltidispiplinarni pristup narodnoj književnosti i postignuće učenika, Inovacije u osnovnoškolskom obrazovanju-vrednovanje. Beograd: Učiteljski fakultet, 360-368
Stojanović, B. (2009) Narodna književnost i problemi njene recepcije. Metodička praksa, 1, str. 29-39
Šefer, J.P. (2005) Kreativne aktivnosti u tematskoj nastavi. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja