- citati u SCIndeksu: [1]
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:10
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:10
|
|
2011, br. 133, str. 42-55
|
U potrazi za estetikom medija
Searching for aesthetics of media
Megatrend Univerzitet, Fakultet za kulturu i medije, Beograd
Sažetak
Intenzivan napredak komunikacijskih tehnologija, te razvoj društveno- humanističkih nauka, uticali su na zasnivanje čitavog niza naučnih disciplina koje iz različitih uglova prilaze proučavanju masovnih i novih medija. Međutim, nijedan od razvijenih pristupa unutar studija medija u svoj fokus nije postavio razumevanje lepog u medijskim svetovima, čime je otvoren prostor zasnivanju estetike medija koja bi se ovim pitanjem bavila. Ipak, ne postojanje saznajne discipline koja kao svoj predmet prepoznaje pitanje lepog u medijskim svetovima, još uvek ne obezbeđuje dovoljne uslove za konstituisanje estetike medija. Kako bi ovako definisan predmet bio postavljen u sâm fokus istraživanja, neophodno je odgovoriti na pitanja da li se može govoriti o postojanju posebnog predmeta istraživanja kojim bi se estetika medija bavila, a kojim se ne bavi nijedna druga disciplina, te koji metodološki pristup bi valjalo primeniti kako bi se obezbedila autonomnost ovako postavljenog predmeta? U tekstu će biti razmatrani neophodni uslovi, kao i sama potreba zasnivanja ovako pretpostavljene saznajne discipline.
Abstract
The intensive development of communication technologies and the development of humanities, led to the establishment of a range of scientific disciplines which developed different approaches to mass and new media. However, these disciplines don't set beauty in their focus, which open space to aesthetics of media as a separate discipline that would deal with this issue. To place such a defined subject in the focus of the research it is necessary to answer the question whether one can speak of the existence of a such separate subject of research, and what are the adequate methodological approaches? In the article will be considered a necessary conditions for establishing aesthetics of media as a separate cognitive discipline.
|
|
|
Reference
|
4
|
Benjamin, V. (1974) Umjetničko delo u veku svoje tehničke reprodukcije. u: Eseji, Beograd: Nolit
|
2
|
Ćalović, D. (2009) Uvod u teoriju medija. Beograd: Megatrend univerzitet
|
|
Ćalović, D. (2011) Uvod u teoriju moderne i postmoderne likovne umetnosti. Beograd: Megatrend univerzitet
|
5
|
Gilbert, K.E., Kun, H. (2004) Istorija estetike. Beograd: Dereta
|
6
|
Manovič, L. (2001) Metamediji. Beograd: Centar za savremenu umetnost
|
19
|
Vuksanović, D. (2007) Filozofija medija - ontologija, estetika, kritika. Beograd: Fakultet dramskih umetnosti, Institut za pozorište, film, radio i televiziju u Beogradu
|
19
|
Vuksanović, D. (2011) Filozofija medija - ontologija, estetika, kritika. Beograd: Fakultet dramskih umetnosti, Institut za pozorište, film, radio i televiziju
|
1
|
Zurovac, M. (2008) Metodičko zasnivanje estetike. Beograd: Dereta
|
|
Zurovac, M.M. (2005) Tri lica lepote. Beograd: Službeni glasnik
|
|
|
|