- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:8
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:1
|
|
2013, br. 139, str. 162-187
|
Onlajn odnosi s javnošću
Online public relations
Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet
Sažetak
U radu 'Onlajn odnosi s javnošću', tema istraživanja su odnosi s javnošću u digitalnoj eri, posebno onlajn (online) - osnovne karakteristike i osobenosti, potencijal veba (web) za e-PR, izazovi i prednosti digitalne komunikacije. Kratak pregled odabranih teorijskih radova u kojima se kritički promišljaju i definišu onlajn odnosi s javnošću, takođe je ovde predstavljen. Analiziran je i potencijal mreže za dijalog, javnu raspravu i interaktivnost, kao i potencijal blogova i društvenih mreža za odnose s javnošću u digitalnom 21. veku. U zaključku rada dat je kratak kritički prikaz mesta, uloge i potencijala onlajn PR-a.
Abstract
In this paper a research was conducted on the topic of public relations in the digital era, especially the online one. Characteristics and peculiarities of public relations, the potential of the world wide web for E-PR and challenges and advantages of the digital communication are the main topics of the thesis. A short review of well chosen theoretical works that define and deliberate online public relations from a critical point of view is also presented here. The paper analyzes the potential of the web in dialogues, public debates and interactions, as well as the potential of blogs and social networks concerning public relations in the digital XXI century. The conclusion contains a critical reflection of the position, role and the potential of the online PR.
|
|
|
Reference
|
18
|
Blek, S. (2003) Odnosi s javnošću. Beograd: Clio
|
|
Blomster, T., Nyberg, H. (2005) Communicating with customers in the times of change. Sweden, Lulea: University of Technology
|
14
|
Filipović, V., Kostić-Stanković, M. (2008) Odnosi s javnošću. Beograd
|
|
Grimborg, M. (2006) Public Relations and the Internet. United States, Illinois: Northern Illinois University
|
|
Haig, M. (2001) The Essential Guide to Public Relations on the internet. Milford: Kogan Page ltd
|
|
Hennig-Thurau, T., Malthouse, E. C., Friege, C., Gensler, S., Lobschat, L., Rangaswamy, A., Skiera, B. (2010) The Impact of New Media on Customer Relationships. Journal of Service Research, 13(3): 311-330
|
|
Hill, N.L., White, C. (2000) Public Relations review, United States, No. 26
|
|
Ihator, A.S. (2001) Communication style in the information age. Corporate Communications: An International Journal, 6(4): 199-204
|
|
Lalić, D. (2010) Socijalne mreže u funkciji unapređenja internih odnosa s javnošću. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
|
|
Lančić, D.R. (2010) Novi mediji i odnosi s javnošću, Medijske studije. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti
|
26
|
Negropont, N. (1998) Biti digitalan. Beograd: Clio
|
|
Smith, B.G. (2010) The evolution of the blogger: Blogger considerations of public relations-sponsored content in the blogosphere. Public Relations Review, 36(2): 175-177
|
|
Talević, Đ. (2008) Odnosi s javnošću: Onlajn PR. u: Upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija u Republici Srbiji, Beograd: Republički zavod za statistiku Srbije
|
|
Vlahović, T.M. (2007) Utjecaj novih tehnologija na funkciju odnosa s javnostima. Medianali, Sveučilište u Dubrovniku
|
1
|
Vučenović, T. (2011) Građansko novinarstvo u digitalnom 21. veku. Kultura, br. 132, str. 168-186
|
|
|
|