- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:1
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
|
|
2012, vol. 67, br. 1, str. 115-123
|
Uticaj konfliktnog toka na vozila u levom skretanju na signalisanim raskrsnicama
Impact of conflict traffic flow on left turning vehicles at signalized intersections
Univerzitet u Beogradu, Saobraćajni fakultet
Sažetak
Imajući u vidu karakteristike i dinamičku prirodu saobraćajnog toka, savremeno upravljanje saobraćajem nameće neophodnost konzistentnog praćenja i prikupljanja merodavnih podataka koji opisuju stanje saobraćajnog sistema. Za potrebe ovog rada obavljeno je pilot istraživanje u cilju kvantifikovanja uticaja koji imaju vozila u konfliktnom saobraćajnom toku na saobraćajni tok u levom skretanju koji se realizuje u okviru nezaštićene faze na signalisanim raskrsnicama. Izabrani parametri saobraćajnog toka su snimljeni i analizirani za različite vremenske periode, na različitim lokacijama u Beogradu, a rezultat kvantifikacije uticaja predstavlja faktor uticaja konfliktnog toka na tok vozila u levom skretanju.
Abstract
Keeping in mind characteristics and dynamic nature of traffic flow, continuous monitoring, acquisition and compiling of traffic system data represent truly demand of a contemporary urban traffic management and control. This paper focuses on research of an impact that vehicles in conflict traffic flow have on the left turning vehicles. Scope of the pilot research is signalized urban intersection that operates according the signal plan with a permitted left turns. Chosen traffic data (volume, headway, signal plan parameters) are collected and analyzed for different time periods and different locations in Belgrade, Republic of Serbia, and used for calculation of the left turn adjustment factor (felt).
|
|
|
Reference
|
|
*** (2000) Highway capacity manual. Washington, D.C: Transportation Research Board, National Research Council
|
1
|
Čelar, N. (2007) Istraživanje vrednosti zasićenog saobraćajnog toka na osnovnoj uličnoj mreži grada Beograda. Tehnika, 62(6), 1-6
|
1
|
Čelar, N.Đ. (2007) Prilog istraživanju merodavnih vrednosti zasićenog toka na signalisanim raskrsnicama. Beograd: Saobraćajni fakultet, magistarski rad
|
|
Guberinić, S.Dj. (2001) Optimalno upravljanje saobraćajem - signalisana raskrsnica. Beograd: Društvo operacionih istraživača Jugoslavije - DOPIS
|
|
Guell, D.L. (1987) Left‐Turn Adjustment Factor for Permitted Phasing. Journal of Transportation Engineering, 113(6): 689-695
|
|
Hossain, Q.S. (2007) Estimation of Turning Adjustment Factors at Signalized Intersections According to Malaysian Traffic Conditions. University Sains, Malaysia, PhD thesis
|
|
Institute of Transportation Engineers (2009) Traffic Engineering Handbook. Washington, DC
|
1
|
Osoba, M., Vukanović, S., Stanić, B. (1999) Upravljanje saobraćajem pomoću svetlosnih signala. Beograd: Saobraćajni fakultet Univerziteta
|
|
Roess, R., Prassas, E., Mcshane, W. (2004) Traffic Engineering, Third Edition. New Jersey, USA: Pearson Education International
|
2
|
Stanić, B. (1991) Istraživanja efekata signalnog plana pri zasićenom toku. Beograd: Saobraćajni fakultet, doktorska disertacija
|
|
Tarnoff, P., Parsons, P. (1981) Selecting Traffic Signal Control at Individual Intersections. Transportation Research Board, DC, NCHRP Report 233
|
1
|
Transport research board (2010) Highway Capacity Manual (HCM 2010). Washington, D.C: National Research Council
|
|
Vukanović, S., Čelar, N. (2003) Metode istraživanja u saobraćaju - I deo. Beograd: Saobraćajni fakultet
|
3
|
Vukanović, S. (2004) Proračun kapaciteta i nivoa usluge na signalisanim raskrsnicama po metodi HCM iz 2000. godine. Tehnika - Saobraćaj, vol. 51, br. 2, str. 9-18
|
|
|
|