Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:9
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:9

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2017, vol. 72, br. 3, str. 374-379
Prilog modeliranju vibracija pogonske grupe teretnog motornog vozila
Akademija inženjerskih nauka Srbije, Beograd

e-adresademic@kg.ac.rs
Sažetak
Pod dejstvom pobuda od mikroneravnina puteva, pogonske grupe, kao i od uslova kretanja (ubrzavanje, kočenje, krivolinijsko kretanje) mase teretnih vozila vrše složena prostorna oscilatorna kretanja. Negativan uticaj tih kretanja, odnosno dinamičkih opterećenja koje ona izazivaju i prenose na noseći sistem vozila, može se smanjiti pravilnim izborom položaja i karakteristika oslonaca pogonske grupe. Za analizu tih uticaja se mogu koristiti teorijske, eksperimentalne i kombinovane metode. U ovom radu su istraživanja vršena primenom teorijskih metoda uz korišćenje uprošćenog mehaničkog modela pogonske grupe. Pri tome su posmatrane vibracije pogonske grupe jednog teretnog motornog vozila srednje klase iz proizvodnog programa FAP.
Reference
Bendat, J.S., Piersol, A.G. (2000) Random data-analysis and measurement procedures. New York, itd: Wiley
Demić, M. (1997) The optimization of vibratory systems of motor vehicles. Kragujevac: Mechanical Engineering Faculty, (monograph, in Serbian)
Demić, M. (1990) A Contribution to the Optimization of the Characteristics of Elasto-damping Elements of Passenger Cars. Vehicle System Dynamics, 19(1): 3-18
Demić, M. (1997) Identification of Vibration Parameters for Motor Vehicles. Vehicle System Dynamics, 27(2): 65-88
Demić, M. (2003) Analsigdem: Software for signal analysis. www.ptt.yu/korisnici/i/m/imizm034
Genta, A. (2003) Motor vehicle dynamics. Torino: Politecnika
Igami, H., Thompson, M., Osodo, K. (2008) Automotive Powertrain Mounting System Design Optimization. 400 Commonwealth Drive, Warrendale, PA, United States: SAE International
Kennings, P., Layfield, J., Tarabra, M., Fothergill, D., Syred, F., Franks, G. (2014) Developing powertrain mounting systems in the virtual engineering world using a full vehicle NVH simulator. u: InterNoice, Melbourne, Australia, 16-19 November, pp 1-10
Liu, X., Lv, Z., Shangguan, W. (2015) Design of Powertrain Mounting System for Engine with Three Cylinders. 400 Commonwealth Drive, Warrendale, PA, United States: SAE International
Pars, L.A. (1971) A treatise on analytical dynamics. London: Heinemann
Qingzheng, W.N., Wang, N. Automotive powertrain mounting system optimum design and simulation analysis. u: The 2011 IAJC-ASEE International Conference, Proceedings of
Shangguan, W., Liu, X., Lv, Z., Rakheja, S. (2016) Design method of automotive powertrain mounting system based on vibration and noise limitations of vehicle level. Mechanical Systems and Signal Processing, 76-77: 677-695
Simić, D., Demić, M. (1992) Mounting of the power train. MVM, monograph
Sui, J. S., Hoppe, C., Hirshey, J. (2003) Powertrain Mounting Design Principles to Achieve Optimum Vibration Isolation with Demonstration Tools. 400 Commonwealth Drive, Warrendale, PA, United States: SAE International
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: prethodno saopštenje
DOI: 10.5937/tehnika1703374D
objavljen u SCIndeksu: 22.06.2017.
Creative Commons License 4.0