Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:6
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:4
članak: 1 od 1  
Industrija
2011, vol. 39, br. 3, str. 31-43
jezik rada: engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak

Concentration in the radio television program distribution market in the Republic of Serbia
(naslov ne postoji na srpskom)
Univerzitet u Kragujevcu, Ekonomski fakultet

e-adresa: maksimoviclj@kg.ac.rs

Sažetak

Koncentracija ima važnu ulogu u analizi tržišnih struktura i odnosa između firmi na tržištima proizvoda i usluga. Ekonomska teorija je razvila brojne metode za merenje stepena koncentracije na tržištu. Osnovni cilj rada je da se utvrdi stepen koncentracije na tržištu distribucije radio televizijskog programa (RTV) u Republici Srbiji koristeći metode koje je ponudila ekonomska teorija. U radu se polazi od hipoteze o visokom stepenu koncentracije ponude na tržištu distribucije RTV programa, koja se dokazuje korišćenjem naučnih metoda (racio koncentracije, Hefindal-Hiršmanov indeks, indeks entropije, Lorencova kriva, Horvat indeks). Izvršena analiza daje objektivne indikatore tržišne koncentracije Komisiji za zaštitu konkurencije i sugeriše primenu mera politike konkurencije u brzo rastućim granama kao što je sektor telekomunikacionih usluga.

Ključne reči

tržište distribucije radio televizijskog programa; koncentracija; oligopoli

Reference

Barthwal, R.R. (2007) Industrial economics: An introductory textbook. New Age International Publishers
Hall Robert E,, Lieberman, M. (2005) Economics. Thomson
Hoenen, K.A., Hansen, W.M. (2009) Oligopolistic competition and foreign direct investment. Copenhagen: Business School, Working Paper br. 10
Katz, M.L., Rosen, H.S. (1998) Microeconomics. New York, itd: McGraw-Hill
Lipczynski, J., Wilson, J. (2001) Industrial organization: An analysis of competitive markets. Harlow: Prentice Hall
Lipczynski, J., Wllson, J. (2005) The Economics of Business Strategy. Prentice Hall
Perloff, J.M. (1999) Microeconomics. Reading, MA, itd: Addison-Wesley
Samuelson, P.A., Nordhaus, W.D. (1995) Economics. New York: McGraw-Hill
Taylor, J.B. (2007) Economics. Boston: Houghton Mifflin Company
Vanlommel, E., de Brabander, B., Liebaers, D. (1997) Industrial concentration in Belgium: Empirical comparison of alternative seller concentration measures. Journal of Industrial Economics, 26
Zeremski, A.V., Lazić, J. (2007) Organizacija komercijalnih RTV sistema. Beograd: Ekonomski institut
Zeremski, A.V., Lazić, J., Cvijanović, J.M. (2008) Osnovni funkciogrami komercijalne TV. Industrija, vol. 36, br. 1, str. 43-50