Metrika članka

  • citati u SCindeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:16
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:8
članak: 1 od 1  
Industrija
2017, vol. 45, br. 2, str. 65-83
jezik rada: engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak
doi:10.5937/industrija45-12344

Creative Commons License 4.0
Uključenost zaposlenih kao faktor fleksibilnosti privrednih društava u Republici Srbiji - empirijsko istraživanje
aFaculty of business economics and entrepreneurship
bUniverzitet u Beogradu, Mašinski fakultet
cUniversity Business Academy in Novi Sad, Faculty of Applied Management, Economics and Finance

e-adresa: gordana.gavric.bg@gmail.com

Sažetak

Adekvatno i pravovremeno reagovanje u uslovima stalnih promena od suštinskog je značaja za opstanak kompanije. Kapacitet za takvo reagovanje se meri stepenom fleksibilnosti pri čemu se pod fleksibilnošću podrazumeva sposobnost da se kompanija promeni ili da se lako menja u skladu sa situacijom. Fenomen fleksibilnosti može se ostvariti kompletnijim uključivanjem zaposlenih u sistem funkcionisanja organizacije, što podrazumeva razvijanje njihovih potencijala, participaciju u donošenju odluka i samostalno organizovanje posla, slobodu u preduzimanju inicijativa, dobar sistem informisanja, podsticanje timske orjentisanosti i interaktivnosti zaposlenih u ostvarivanju organizacionih ciljeva. Cilj ovog rada jeste da se kroz empirijsko istraživanje prikaže stepen uključenosti zaposlenih u organizacijama u Srbiji, da se identifikuju faktori koji utiču na njen razvoj i analizira razlika uključenosti zaposlenih u domaćim i stranim kompanijama. Istraživanje je sprovedeno putem upitnika baziranog na Denisonovom modelu organizacione kulture pri čemu je uzorak veličine 1000 ispitanika. Podaci su statistički obrađeni i interpretirani. Rezultati su pokazali da privredna društva u Republici Srbiji još treba da rade na unapređenju uključivanja zaposlenih u život kompanije, da kod donošenja odluka postoji razlika između stranih i domaćih kompanija i da timski rad jeste bitan faktor uključivanja zaposlenih.

Ključne reči

Reference

Adižes, K.I. (2012) Adižes o menadžmentu. Beograd: HESPERIA edu
Arikan, L.C., Enginoglu, D. (2016) How elements of corporate culture affect overall firm performance. International Journal of Business Management and Economic Research (IJBMER), 7(3), 680-689
Batt, R. (2002) Managing customer services: human resource practices, quit rates, and sales growth. Academy of Management Journal, 45(3): 587-597
Buller, P.F., McEvoy, G.M. (2012) Strategy, human resource management and performance: Sharpening line of sight. Human Resource Management Review, 22(1): 43-56
Cvjetković, M. (2015) Knowledge and quality as the factors of the business operations and competitiveness promotion - Research results from Serbia. Industrija, vol. 43, br. 2, str. 53-72
Denison, R.D., Haaland, S., Goelzer, P. (2004) Corporate culture and organizational effectiveness: Is Asia different from the rest of the world?. Organizational Dynamics, 33(1), 98-109. Retrieved from http://www.denisonconsulting.com/sites/default/files/documents/resources/denis on-2003-asia-different-rest-world_0.pdf
Denison, R.D., Neale, S.W. (1999) Denison organizational culture survey: Facilitator guide. Retrieved from http://www.denisonconsulting.com/Docs/DOCS_A-Z/DOCS_Facilitator_Guide.Pdf
Draker, P.F. (2003) Moj pogled na menadžment - ideje koje su unapredile menadžment. Novi Sad: Adizes, izbor iz dela o menadžmentu Pitera Drucker-a
Dženopoljac, V. (2014) Intellectual capital: Importance, measurement, and impact on corporate performance. Ekonomika preduzeća, vol. 62, br. 3-4, str. 173-186
Galbraith, J.R., Lawler, E.E. (1993) Organizing for the future: The new logic for managing complex organizations. San Francisco: Jossey-Bass
Gavrić, G. (2016) Organizaciona kultura kao faktor rasta i razvoja privrednog drustva. Novi Sad: University Business Academy-Faculty of Applied Management, Economics and Finance, doktorska disertacija
Goldman, S.L., Nagel, R.N., Preiss, K. (1995) Agile competitors and virtual organizations: Strategies for enriching the custom. New York: Van Nostrand Reinhold
Hamel, G. (2009) Budućnost menadžmenta. Novi Sad: ASEE
Jovanović, Z. (2015) Management and changes in business environment. Ekonomika, vol. 61, br. 2, str. 143-151
Jovičić, M., Jovičić, A. (2015) Inovacije i konkurentska prednost. Anali Ekonomskog fakulteta u Subotici, vol. 51, br. 33, str. 193-202
Krouse, H. (2012) Organizaciona kultura i preduzetništvo. International Review, 3-4, 27-33
Nadler, A.D., Gerstein, S.M., Shaw, B.R., et al. (1992) Organizational architecture: Designs for changing organizations. San Francisco: Jossey-Bass Publishers
Perić, S. (2015) Razvoj menadžmenta ljudskih resursa u zemljama u tranziciji. Ekonomija: teorija i praksa, vol. 8, br. 2, str. 31-46
Rana, S. (2015) High-involvement work practices and employee engagement. Human Resource Development International, 18(3): 308-316
Robbins, S.P., Judge, T.A. (2010) Organizacijsko ponašanje. Zagreb: Mate