Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [3]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:0
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Ekonomika
2009, vol. 55, br. 3-4, str. 168-176
jezik rada: engleski
vrsta rada: pregledni članak

Strateška opredeljenja razvoja turizma u procesu tranzicije u Srbiji
Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd

Sažetak

Kao jedna od baznih grana nacionalne ekonomije, stvaralac GDP-a i oslonac razvoja različitih sredina, turizam predstavlja za Srbiju veoma perspektivnu i značajnu ekonomsku aktivnost. Nažalost, od početka 90-tih godina XX veka uslovi za odvijanje aktivnosti u oblasti turizma pokazali su se veoma nepovoljnim, iz velikog broja razloga, među koje svakako spadaju i nedostatak kapitala, smanjen obim turističkog prometa, veoma male investicije i osnovnog uzroka duboke ekonomske i političke krize u kojoj se našlo naše društvo. Pod uticajem nastalih promena, sadašnji nivo razvoja domaćeg turizma nalazi se ispod realnih mogućnosti koje pružaju brojni respektabilni resursi kako prirodni, tako i društveni. Takođe politika nediferenciranog marketinga koja je, za čitav period razvoja turizma nakon Drugog svetskog rata na do danas, bila imanentna, nije davala rezultate koji su na osnovu prisutnih resursa bili realni. U godinama tranzicije često se čuje daje turizam jedan od oslonaca budućeg privrednog razvoja Srbije. Međutim, u praksi se malo uradilo i čini da se pređe 'sareči na dela'. Cilj rada je da ukaže na mesto turizma u trenutnoj ekonomskoj situaciji u zemlji sa posebnim akcentom na moguće strateške pravce njegovog daljeg razvoja.

Ključne reči

Reference

*** (2005) Strategy of Tourism Development in Republic of Serbia - Howarth Consulting Zagreb. Belgrade: Faculty of Economy, November
Bakić, O. (2005) Tourism Marketing. Belgrade: Faculty of Economy
Đuričin, D.N. (2002) Tranzicija u Srbiji u 2002. godini između reformizma i populizma. Ekonomski anali, vol. 46, br. van.br.apr, str. 109-114
Milisavljević, M. (2005) Strategic management. Belgrade: Faculty of Economics
Unković, S., Zečević, B. (2007) Economic of tourism. Belgrade: Faculty of Economy