- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:1
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
|
|
2010, vol. 23, br. 2, str. 55-65
|
Razvijanje jezičkih veština na ranom školskom uzrastu
Developing language skills with young learners
Sažetak
Deca tokom odrastanja razvijaju različite veštine. Jezičke veštine ne mogu da se posmatraju kao međusobno izolovane jedinice. Prilikom učenja stranih jezika na ranom školskom uzrastu one se moraju posmatrati kao integrisane veštine jednog složenog sistema. Stoga je njihovom savladavanju neophodno pristupiti holistički. Kada se bavimo problematikom razvoja jezičkih veština, neophodno je uzeti u obzir pedagoške i psihološke implikacije dečijeg razvoja, kao što su uzrast i pojedine faze u njihovom psihološkom, kognitivnom i socijalnom razvoju, njihovo jezičko i kulturno poreklo, kao i sredina u kojoj se odvijaju njihovo odrastanje i procesi učenja. U školskoj sredini od nastavnika zavisi da li će atmosfera za rad biti podsticajna za učenike i da li će zajednički rad doneti pozitivne rezultate. Na ranom školskom uzrastu (7-11 god.) dete već počinje aktivno da razmišlja i uči i svesno se trudi da nađe smisao u svetu oko sebe i to je potencijal koji u nastavi stranog jezika takođe treba iskoristiti. U poslednje vreme sve manje se u literaturi zastupa klasična podela na četiri jezičke veštine (razumevanje, govor, čitanje i pisanje) dok se sve češće naglašava njihova integrisanost, te se tako više govori o veštinama diskursa, tj. govornim veštinama (razumevanje i govor) i razvijanju pismenosti (čitanje i pisanje).
Abstract
Language skills are mutually connected and dependant on one another in both real life communication and a classroom setting. Therefore, in a foreign language classroom, they must be treated as integrated parts of a complex system to be developed in a group of young learners. Holistic approach to teaching can best lead to the fulfillment of that goal. The development of language skills must be based on pedagogical and psychological implications of children's development, such as their age and the stages of their psychological, cognitive and social development, their linguistic and cultural background and the environment in which they are growing and learning. There is a big difference between second and foreign language learning, especially in the case of developing literacy in the target language. Developing foreign language skills may be occurring in an artificial setting; however, the purpose and objectives of teaching them lead to the real world outside the classroom.
|
|
|
Reference
|
7
|
Cameron, L. (2001) Teaching languages to young learners. Cambridge: University Press
|
|
Ivić, I., Damjanović, K. (1986) Vaspitanje dece ranog uzrasta. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
|
Jankovic, N. (2007) Learner and Teacher in a Meaningful Context: Education and Global Society Challenges. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, No. 31, pp. 143-149
|
4
|
Moon, J. (2000) Children learning English. Oxford: Macmillan Heineman
|
31
|
Pijaže, Ž., Inhelder, B. (1996) Intelektualni razvoj deteta - izabrani radovi. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
3
|
Pinter, A. (2006) Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press
|
4
|
Scott, W.A., Ytreberg, L.H. (1990) Teaching English to children. London: Longman
|
3
|
Slattery, M., Willis, J. (2003) English for primary teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: OUP
|
7
|
Vigotski, L.S. (1996) Problemi razvoja psihe. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
|
|
|