Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [9]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Ekonomika poljoprivrede
2010, vol. 57, br. 1, str. 47-60
jezik rada: srpski
vrsta rada: stručni članak

Konkurentnost ruralnih turističkih destinacija
Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd

e-adresa: predrag_v@mail.iep.bg.ac.rs, slavica_a@mail.iep.bg.ac.rs,, drago_c@mail.iep.bg.ac.rs

Projekat

Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. 1497009: Multifunkcionalna poljoprivreda i ruralni razvoj u funkciji priključenja Republike Srbije u EU

Sažetak

Turizam je danas postao vodeća privredna grana velikog broja zemalja, o čemu svedoče prihodi koje one ostvaruju, kao i brojni drugi pokazatelji. U devedesetim godinama dvadesetog veka, akcenat u turističkom razvoju stavlja se i na ruralni turizam, pored do tada dominantnog masovnog turizma. Primetna je povećana tražnja za novim oblicima vanpansionske turističke ponude kojima savremeni (urbani) turisti teže, a koji se velikim delom mogu ponuditi u ruralnim područjima. Razvoj ruralnog turizma je dao dobre rezultate u Zapadno evropskim zemljama. Imajući to u vidu, danas postoji veliki broj ekonomski manje razvijenih zemalja koje su izgubile trku u industrijskom razvoju sa visoko razvijenim zemljama, a koje svoju šansu vide u razvoju ruralnog turizma. Ovakav stav one baziraju na ekološkoj očuvanosti ruralnog područja, bogatom antropogenom ruralnom nasleđu i stepenu idustralizacije koji zaostaje za razvijenim zemljama Zapadne Evrope i Amerike. U radu je izvršeno pojmovno određenje ruralnog turizma i identifikovani su faktori koji utiču na jačanje konkurentnosti neke ruralne turističke destinacije sa posebnim akcentom na ekologiji i održivom razvoju.

Ključne reči

Reference

*** (2009) The travel & tourism competitiveness index report. World Economic Forum, www.weforum.org
*** (2009) Službeni glasnik Republike Srbije, br. 36
Bakić, O. (2007) Marketing menadžment turističke destinacije. Beograd: Univerzitet u Beogradu, Ekonomski fakultet
Draganova, M., Videv, S., Aleksandrov, K. (2007) Posibilities and perspectives of development the ethno-tourist market in Bulgaria. u: Multifunkcionalna poljoprivreda i ruralni razvoj - očuvanje ruralnih vrednosti, Međunarodni naučni skup, tematski zbornik, Beograd: Institut za ekonomiku poljoprivrede, str. 354-365
Horwath Consulting Zagreb, Ekonomski fakultet Beograd (HCEF) (2005) Strategija turizma Republike Srbije - prvi fazni izveštaj. Beograd: Ministarstvo trgovine, turizma i usluga Republike Srbije
Ritchie, B.J.R., Crouch, I.G. (2003) The competitive destination: A sustainable tourism perspective. New York: CABI Pub
Ružić, P. (2009) Ruralni turizam. Poreč: Institut za poljoprivredu i turizam
Unković, S., Zečević, B. (2007) Ekonomika turizma. Beograd: Ekonomski fakultet
Vengesayi, S. (2003) A conceptual model of tourism destination competitiveness and attractiveness. u: ANZMAC 2003, Conference proceedings Adelaide, 01-03 Dec
Vuković, P., Kljajić, N., Arsić, S. (2008) Uloga turizma u razvoju ruralnih područja. u: Agroekonomska nauka i struka u tranziciji obrazovanja i agroprivrede, Beograd: Poljoprivredni fakultet
Vuković, P., Cecić, N., Cvijanović, D. (2007) Održivi turistički razvoj ruralnih područja Srbije. Ekonomika poljoprivrede, vol. 54, br. 3, str. 369-379