Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [4]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:2
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Ekonomika poljoprivrede
2013, vol. 60, br. 1, str. 113-122
jezik rada: engleski
vrsta rada: pregledni članak

Marketing koncept u funkciji razvoja poljoprivrednih preduzeća u tranzicionim zemljama
aInstitut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd
bHead Office for Budget of the Ministry of Defense, Belgrade
cAccounting Centre of the Ministry of Defense, Belgrade

e-adresa: drago_c@iep.bg.ac.rs, sasa.trandafilovic@gmail.com, nedzad.imamovic@rc.mod.gov.rs

Sažetak

Predmet istraživanja u ovom radu jesu poljoprivredna preduzeća u tranzicionim zemljama, njihova poslovna orijentacija, kao i procesi restruktiranja, koji su u cilju prilagođavanja novim tržišnim i ekonomskim trendovima. Cilj istraživanja jeste analiziranje poslovnih promena u poljoprivrednim preduzećima tokom tranzicionog perioda, kao i sagledavanje sadašnjih karakteristika i uloge poljoprivrednih preduzeća u procesu agrarne reprodukcije. Privatizacija državnih kombinata i prehrambene industrije narušila je ranije uspostavljene veze u lancu vrednosti poljoprivredno prehrambenih proizvoda, a suočavanje sa globalizacijom privrede i oštrom konkurencijom u procesu trgovinske liberalizacije, dovelo je do novih koncepata i postulata u funkcionisanju ovih preduzeća. Poljoprivredna preduzeća morala su da razviju nov koncept menadžmenta i marketinga, kako bi na osnovu novih tržišnih i ekonomskih okolnosti, mogla da razviju profitabilnu strategiju poslovanja i obezbede rast proizvodnje i prodaje. PR Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. III 46006: Sustainable agriculture and rural development in terms of the Republic of Serbia strategic goals' realization within the Danube region.

Ključne reči

poljoprivredno preduzeće; procesi restrukturiranja; marketing orijentacija

Reference

Cvijanović, D.V., Bekrić, A.V. (1994) Neke karakteristike menadžmenta u agroindustrijskim preduzećima u Srbiji. Ekonomika poljoprivrede, vol. 41, br. 3-4, str. 69-77
Cvijanović, D.V. (1996) Dimenzija marketing koncepta preduzeća u tranzitnom periodu. Ekonomika poljoprivrede, vol. 43, br. 2, str. 111-118
Hanić, H. (2008) Upravljanje marketingom. Beograd: Beogradska Bankarska Akademija, Fakultet za bankarstvo, osiguranje i finansije
Novković, N., Šomođi, Š. (2001) Organizacija u poljoprivredi. Novi Sad: Poljoprivredni fakultet
Parušić, V., Cvijanović, D. (2006) Međunarodna marketing strategija kao pretpostavka konkurentnosti agrosubjekata na inostranom tržištu. Ekonomika, vol. 52, br. 1-2, str. 93-103
Vujatović-Zakić, Z. (2001) Agrarna ekonomija. Beograd: Ekonomski fakultet