Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [5]
  • citati u CrossRef-u:[5]
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:6
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:5
članak: 1 od 1  
Ekonomika poljoprivrede
2016, vol. 63, br. 3, str. 973-985
jezik rada: engleski
vrsta rada: pregledni članak
doi:10.5937/ekoPolj1603973M

Creative Commons License 4.0
Ekonomska analiza uticaja koncentracije tržišta mleka na efikasnost nabavki u sistemu odbrane
aMilitary Academy, University of Defence, Belgrade
bSchool of economics and management studies, Kragujevac
cUniverzitet u Beogradu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja

e-adresa: milan.mih83@gmail.com

Sažetak

Povećanje efikasnosti realizacije nabavki u sistemu odbrane nameće zahtev za analizom tržišta, kako bi se uočile sve njegove karakteristike i jednim sveobuhvatnim postupkom doneli zaključci koji su od koristi prilikom planiranja budžetskih sredstava. Nabavka mleka i mlečnih proizvoda predstavlja značajan deo ukupnih nabavki sistema odbrane što ih čini i važnim segmentom potrošačkog standarda Vojske Srbije, odakle sledi interesovanje autora da na primeru ovog tržišta ukažu na značaj koncentracije ponude grane za realizaciju nabavki. Cilj ovog rada je da prikaže stanje i aktuelne trendove na tržištu proizvodnje i prerade mleka, definiše metodološke okvir i ukaže na intenzitet i uslove konkurencije i njihov uticaj na kriterijume nabavki, posebno cenu, u sistemu odbrane Republike Srbije.

Ključne reči

ekonomska analiza; koncentracija; tržište mleka; nabavke; system odbrane

Reference

*** (2009/2013) Zakon o zaštiti konkurencije. Sl. glasnik RS, No. 51/2009 i 95/2013
*** (2012/2015) Zakon o javnim nabavkama. Sl. glasnik RS, No. 124/2012, 14/2015 i 68/2015
Amato, L.H., Wilder, R.P. (2004) Global competition and global markets: some empirical results. International Business Review, 13(3): 401-416
Dobre, C. (2009) Measuring market concentracion according to European competition policy. Constanta Maritime University’s Annals, Romania, Vol. 18, No. 3, pp. 265-270
Drašković, B., Rajković, Z., Kostić, D. (2010) Milk production in Serbia and position small farmers. Ekonomika poljoprivrede, vol. 57, br. 4, str. 529-541
Ezekiel, M. (2012) The Cobweb Theorem. Oxford, UK: Oxford University Press
Gould, J.R., Ferguson, C.E. (1984) Microeconomic theory. Illinois, (Theorie Microeconomique, Paris)
Kostić, M. (2008) Merenje koncentracije ponude grane. Ekonomski horizonti, Vol. 10, No. 1, 2008, pp. 89-108
Krstić, S., Krstić, D. (2016) Uloga menadžmenta preduzeća u kriznim situacijama. Oditor, Belgrade, Vol. 2, No. 1, pp. 11-18
Labus, M. (2008) Uporedna analiza relevantnog tržišta - koncept i primena. Ekonomika preduzeća, vol. 56, br. 1-2, str. 48-60
Lipczynski, J., Wilson, J. (2001) Industrial organization: An analysis of competitive markets. Harlow: Prentice Hall
Mihajlović, M. (2016) Odnos menadžmenta preduzeća i korporativnog upravljanja. Oditor, Belgrade, Vol. 2, No. 1, pp. 4-10
Mikhalkina, E., Maitah, M., Šrédl, K. (2015) Measuring Market Structures in the Dairy Market in the Czech Republic. Asian Social Science, 11(21)
Milojević, I., Vukoje, A., Mihajlović, M. (2013) Accounting consolidation of the balance by the acquisition method. Ekonomika poljoprivrede, vol. 60, br. 2, str. 237-252
Mitrović, A., Knežević, S., Veličković, M. (2015) Ratio analysis specifics of the family dairies' financial statements. Ekonomika poljoprivrede, vol. 62, br. 4, str. 1061-1078
Rađenović, Ž. (2015) Uticaj politike konkurencije na državnu pomoć i javni sektor u okviru jedinstvenog tržišta Evropske unije. Facta universitatis - series: Economics and Organization, vol. 12, br. 1, str. 83-95
Stiglic, D.E. (2013) Ekonomija javnog sektora. Beograd: Ekonomski fakultet
Stojanović, B., Radivojević, V. (2010) Koncentracija ponude kao izraz nesavršenosti tržišta - primer nespecijalizovane trgovine na malo na tržištu grada Niša. Ekonomika preduzeća, vol. 58, br. 7-8, str. 327-338
Šaj, O. (2005) Industrijska organizacija - teorija i primena. Beograd: Ekonomski fakultet
Vukoje, A. (2013) Faktori egzistencije kao uslov stvaranja tržišne pozicije preduzeća. Oditor, Belgrade, Vol. 1, No. 5, pp. 27-37, Centar za ekonomska i finansijska istraživanja
Zekić, S., Mijić, K., Jakšić, D., Milenković, I. (2016) Profitability gap in the milk production chain: Evidence from Serbia. Ekonomika poljoprivrede, vol. 63, br. 2, str. 485-499
Zhou, K.Z., Gao, G.Y., Yang, Z., Zhou, N. (2005) Developing strategic orientation in China: antecedents and consequences of market and innovation orientations. Journal of Business Research, 58(8): 1049-1058