Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:9
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Ekonomika preduzeća
2010, vol. 58, br. 7-8, str. 305-316
jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak

Procesni pristup u organizacionoj analizi i promenama
Univerzitet u Beogradu, Ekonomski fakultet

Sažetak

Procesni pristup organizacionoj analizi i promenama ima za cilj unapređenje organizacionih performansi kroz direktne promene poslovnih procesa koji su jedini izvor tih performansi. Ovaj pristup dijagnozi i unapređenju organizacije je sveobuhvatniji i direktniji od strukturalnog pristupa koji unapređenje performansi organizacije ostvaruje isključivo kroz promene organizacione strukture kao konteksta, a ne izvora, kreiranja performansi. Procesni pristup dijagnozi i unapređenju organizacije sastoji se od niza koraka u kojima se poslovni procesi identifikuju i klasifikuju, analiziraju i ocenjuju i u kojima se zatim planiraju, sprovode, prate i kontrolišu unapređenja u tim procesima.

Ključne reči

Reference

Galbraith, J.R. (2000) The role of formal structures and processes. u: Beer M., Nohria N. [ur.] Cracking Code of Change, Boston: Harvard Business School Press
Galbraith, J.K. (1998) Linking customers and products: Organizing for product and customer focus. u: Mohram, Galbraith, Lawler [ur.] Tomorrow's organization, San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers
Goshal, S., Bartlett, C.A. (1995) Changing role of top management: Beyond structure to processes. Harvard Business Review, January-February
Hamel, G., Prahalad, C.K. (1994) Competing for the future. Boston, MA, itd: Harvard Business School Press
Jones, G.R. (2004) Organizational Theory, Design and Change. New York: Addison Wesley
Oakland, J.S. (1995) Total quality management. Oxford, itd: Butterworth-Heinemann
Porter, M.E. (1985) Competitive advantage creating and sustaining superior performance. New York, itd: Free Press