Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:6
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:6
članak: 1 od 1  
Norma
2007, vol. 12, br. 2-3, str. 9-16
jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
objavljeno: 27/07/2010
Kreativnost učitelja i učenika u tumačenju školske lektire
Univerzitet u Nišu, Učiteljski fakultet, Vranje

Sažetak

Kreativnost učitelja i učenika u tumačenju školske lektire zahteva novi odnos prema književno-jezičkoj građi, pravilan izbor sredstava, metoda i oblika rada. Aktivnost učenika u otkrivanju značenja književnih tekstova lektire biće raznovrsna i uspešna ukoliko se pravilno shvati relacija: književno delo - nastavnik - učenik. Ovakvim pristupom književnom tekstu ostvariće se vaspitno-obrazovni, ali i estetski zadaci koji proizilaze iz prirode književnog teksta. Estetsko doživljavanje dela može proisteći iz neočekivanog, iznenadnog saznanja kojim se produbljuje i bogati iskazana misao ili doživljaj. Suština napisanog u književnom delu na taj način omogućiće saznanja i uticati na razum i osećanja. Pojedinačni doživljaji književnih dela za decu koja čine njihovu ukupnu lektiru, doneće i pojedinačna saznanja, različita iskustva, drugačiji osećaj jezika kao sredstva izražavanja. Učenik će, tokom i posle pročitanog dela bogatiti rečnik, doživljajima junaka ulepšavaće i svoje stanje duha, ulaziće u humanije dijaloge sa drugovima nakon pročitane knjige. Oplemenjen rečju pesnika, tražiće sebi nove mogućnosti izražavanja u usmenom i pismenom obliku.

Ključne reči

kreativnost učenika i nastavnika; inovacije u nastavi književnih tekstova lektire; kolska lektira; interpretacija; recepcija teksta; fantastično-bajkovita priča; bajka; narodna pesma; autorska basna