- citati u SCIndeksu: [2]
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:4
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:1
|
|
2011, vol. 16, br. 1, str. 9-19
|
Specifičnosti i značaj interkulturalnog obrazovanja u savremenim društvima
Specific characteristics and importance of intercultural education in modern societies
Sažetak
U radu su prezentovani aspekti koji se tiču primene koncepta interkulturalizma na oblast obrazovanja. Zahtev koji se u savremenim društvima sam nameće je istraživanje mogućnosti obrazovanja i vaspitanja za interkulturalizam u postojećoj multikulturalnoj klimi. To podrazumeva menjanje obrazovne politike od monokulturalne, koja je preferirala samo jednu kulturu smatrajući je jedinom ispravnom i težeći asimilaciji drugih i drugačijih, preko multikulturalne koja se zalaže za priznavanje različitosti, do interkulturalne čiji je cilj dinamički dijalog između različitosti i pronalaženje nove sinteze. Interkulturalni koncept u obrazovanju predstavlja novu metodologiju koja podrazumeva ne samo promenu nastavnih programa, već i redefinisanje mnogih tradicionalnih obrazaca kao što su organizacija nastave i uloga nastavnika.
Abstract
The paper presents some aspects concerning the intercultural concept in education. The request that presents itself is exploring the possibilities for applying an intercultural education in existing multicultural clime. That means changing education politics from mono-cultural, where only one culture was preferred, trough multicultural that was concerned about recognition of differences, to intercultural which goal is to achieve a dynamic dialog between differences and finding a new synthesis. Intercultural concept in education is a new methodology which means not only a change of curriculum, but also a redefinition of traditional school organization and teaching roll.
|
|
|
Reference
|
|
Biro, A. (2002) Različitost na delu lokalna javna uprava multietničkih zajednica u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Novi Sad: Centar za multikulturalnost
|
|
Budić, S. (2009) Obrazovanje za demokratsko društvo i razvoj svesti za život u multikulturalnoj i interkulturalnoj zajednici kroz sadržaje građanskog vaspitanja. Teme, vol. 33, br. 4, str. 1339-1352
|
2
|
Byram, M., Gribkova, B., Starkey, H. (2002) Developing the intercultural dimension in language teaching: a practical introduction for teachers. Strasbourg: Language Policy Division, Council of Europe
|
6
|
Dirkem, E. (1981) Vaspitanje i sociologija. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
4
|
Đordano, K. (2001) Ogledi o interkulturnoj komunikaciji. Beograd-Zemun: Biblioteka XX vek
|
|
Đurišić-Bojanović, M. (2006) Stavovi mladih prema multikulturalnosti i prihvatanje pluraliteta ideja. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, vol. 38, br. 2, str. 430-444
|
4
|
Gidens, E. (1996) Dirkem. Beograd-Zemun: Biblioteka XX vek
|
9
|
Koković, D. (2005) Pukotine kulture. Novi Sad: Prometej
|
2
|
Koković, D. (2009) Obrazovanje za sve ili obrazovanje za svakoga. Novi Sad: Mediterran publishing
|
5
|
Koković, D. (1994) Sociologija obrazovanja. Novi Sad: Matica srpska
|
|
Lipovecki, Ž. (1987) Doba praznine. Novi Sad: Književna zajednica Novog Sada / KZNS
|
3
|
Mesić, M. (2006) Multikulturalizam. Zagreb: Školska knjiga
|
2
|
Nenadić, M. (1997) Novi duh obrazovanja. Beograd: Prosveta
|
1
|
Ninčević, M. (2009) Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju - drugi kao polazište. Nova prisutnost, br. 7 (59-84)
|
3
|
Perotti, A. (1995) Pledoaje za interkulturalni odgoj i obrazovanje. Zagreb: Educa
|
2
|
Petrović, A., Janjetović, D. (2002) Interkulturalno obrazovanje u našim školama. u: Izazovi demokratije i škola, Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
|
|
Pušić, L. (2008) Jedna slika multikulturalnosti u Vojvodini - jezik kao pretpostavka za komunikaciju. Sociologija, vol. 50, br. 2, str. 175-190
|
11
|
Stojković, B. (2002) Identitet i komunikacija. Beograd: Čigoja
|
5
|
Suzić, N. (2001) Sociologija obrazovanja. Srpsko Sarajevo: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva Republike Srpske
|
1
|
Vučo, J. (2010) Interkulturalnost kao okvir i kontekst komunikativne nastave stranih jezika u ranom uzrastu. Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu, vol. 23, br. 3, str. 53-61
|
|
|
|