Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:0
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Norma
1996, vol. 2, br. 3, str. 11-22
jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
Obrazovanje u Rusiji posle perestrojke - potraga za novim vrednostima
Ruska akademija obrazovanja, Moskva

Sažetak

Tokom sedam decenija koje su nastupile posle Revolucije, obrazovanje je u Rusiji bilo preopterećeno ideologijom; nije bilo moguće govoriti o opštim ljudskim vrednostima koje prevazilaze klasne granice. Buđenjem perestrojke, došlo je do ekstremne povratne reakcije usmerene protiv svega što je bilo u vezi sa ssovjetskim obrazovanjem. Ovo je bio razlog pojave strašnog pesimizma kod mnogih pedagoga i profesora koji su osećali da je čitav obrazovni sistem u ruševinama. Javljali su se i neki dodatni problemi nastali usled komercijalizacije svih životnih sfera i porasta kriminala. Nastavnici su nesigurni u tome koje vrednosti treba usađivati deci u školi, a i sama vrednost obrazovanja je dovedena u pitanje u društvu u kom je sve teže postalo živeti na pošten način. Autor odobrava pomak ka jednom obrazovnom sistemu zasnovanom na izboru umesto na prinudi, ali smatra da će proći još mnogo godina da bi se izgradio novi sistem vrednosti u ruskim školama.

Ključne reči