Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:4
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:2
članak: 1 od 1  
Teme
2002, vol. 26, br. 3, str. 359-369
jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan

Motoričko učenje
Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet

Sažetak

Opšte definicije učenja govore o tome da je učenje svestan proces sticanja znanja i veština koji se ostvaruje najčešće kroz namerno ponavljanje. Veći deo opisa se odnosi i na motorno učenje. Većina autora koji su se bavili proučavanjem, motornog učenja se slažu sa Punijem, Fitsom, i Posnerom da se proces motornog učenja odvija u tri faza u kojoj se pokušava izvođenje zadatka, c) autonomna faza (faze i to: a) kognitivna faza u kojoj vežbač postaje svestan zadatka, b) asocijativna prema Puniju faza autonomizacije) u kojoj se zadatak izvodi bez naročite pažnje i potrebe za korekcijom. Sve veći broj istraživača obraća pažnju na fenomen fidbeka u procesu vežbanja i motornog učenja.

Ključne reči

Reference

Horga, S. (1993) Psihologija sporta. Zagreb
Lazarević, L.S. (1987) Psihološke osnove fizičke kulture. Beograd: Partizan
Milojević, A. (1995) Psihologija sporta
Puni, A.C. (1967) Ogledi iz psihologije sporta. Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika
Radonjić, S. (1992) Opšta psihologija II. Beograd: Savez društava psihologa Srbije
Rokman-Riger, U. (1990) Motoričko učenje. Sportpsychologie, Deutschland
Roth, K. (1990) Motoričko učenje i varijabilnost vežbanja. Sportpsychologie, Deutschland
Vanek, M., Krati, B. (1984) Psihologija i vrhunski sport. Beograd: Savez za fizičku kulturu Jugoslavije