Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [3]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:7
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:6
članak: 1 od 1  
Marketing
2011, vol. 42, br. 1, str. 71-80
jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
objavljeno: 12/07/2011
doi: 10.5937/markt1101071G
Merenje satisfakcije studenata u visokom obrazovanju
Univerzitet Singidunum, Beograd

e-adresa: jgajic@sinigidunum.ac.rs

Sažetak

Visokoobrazovne institucije, kao ravnopravni učesnici u savremenom tržišnom poslovanju, imaju za cilj da isporuče dodatnu vrednost svojim korisnicima kroz unapređenje ukupnih performansi institucije. Uticaj faktora i trendova iz okruženja na sistem visokog obrazovanja je veliki i ima značajne implikacije na kvalitet usluge obrazovanja. Za mnoge visokoobrazovne institucije, zadovoljstvo studenata ostajalo je 'zarobljeno' u odeljenjima gde se vršio prijem i upis novih brucoša. Međutim, pojavom Bolonjske deklaracije inicirana je potreba za postojanjem modela satisfakcije studenata u cilju upravljanja stopom zadovoljstva studenata (u vezi sa uslugom obrazovanja, institucijom, odnosima, marketingom i aktivnostima alumnija). Kvalitet obrazovnih usluga kroz zadovoljstvo i stavove studenata može se pratiti različitim metodama/modelima satisfakcije studenata. Metod ispitivanja putem ankete je najučestaliji, ali savremeni modeli ukazuju na potrebu sagledavanja različitih faktora i aspekata istovremeno.

Ključne reči

usluga obrazovanja; satisfakcija studenata; lojalnost; modeli satisfakcije studenata

Reference

Centar za obrazovne politike (2008) Komentari na predlog Nacionalnog programa za integraciju u Evropsku uniju (NPI) - oblasti obrazovanja i nauke. Beograd
Durvasula, S., Lysonski, S. (2011) Beyond service attributes: Do personal values matter. Journal of Service Marketing, 25/1
Jurkowitsch, S., Vignali, C., Kaufmann, H.R. (2006) A student satisfaction model for Austrian higher education providers considering aspects of marketing communications. Innovative Marketing, Volume 2, Issue 3, Special Edition on Consumer Satisfaction: Global Perspective
Kotler, P.J., Fox, K. (1995) Strategic marketing for educational institutions. Englewood Cliffs, NJ, itd: Prentice Hall
Maričić, B.R. (2011) Ponašanje potrošača. Beograd: Ekonomski fakultet
Maringe, F., Gibbs (2009) Marketing higher education: Theory and practice. England: McGraw-Hill
Milisavljević, M., Maričić, B., Gligorijević, M. (2009) Osnove marketinga. Beograd: Ekonomski fakultet
OConnor, M.K., Lynch, K., Owen, D. (2011) Student community engagement and the development of graduate attributes. Education Training, vol. 53 br. 2/3