Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:6
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
Razvoj i teritorijalni razmeštaj hotelskih lanaca u svetu
Univerzitet u Nišu, Ekonomski fakultet

e-adresavukasin.susic@eknfak.ni.ac.rs
Ključne reči: hotelski lanci; globalna orijentacija; prostorni razmeštaj; internacionalizacija; brend
Sažetak
U radu se analizira nastanak, razvoj, razmeštaj, tipovi i tendencije razvoja hotelskih lanaca u svetu. Ubrzani razvoj turizma, proces globalizacije i promenjena politička situacija u svetu, porast broja poslovnih putovanja, primena informacione tehnologije i drugi faktori, doveli su do promene u poslovnoj orijentaciji hotelskih preduzeća, koja se najbolje ogleda u formiranju velikih hotelskih lanaca i internacionalizaciji i globalizaciji poslovanja. Jedan od osnovnih pokazatelja globalne orijentacije međunarodnih hotelskih lanaca ogleda se u njihovoj teritorijalnoj rasprostranjenosti i njihovom udelu u svetskoj smeštajnoj ponudi. Kao posledica konkurencije i borbe za bolju poziciju na međunarodnom tržištu, prisutna je tendencija ukrupnjavanja i udruživanja hotelskih lanaca. Najznačajniji tipovi hotelskih lanca su: korporativni lanci, kompanije za menadžment i dobrovoljni lanci.
Reference
Čačić, K.T. (1998) Poslovanje preduzeća u turizmu. Beograd: Ekonomski fakultet
Čerović, S.R. (2002) Strategijski menadžment turističke privrede Srbije. Beograd: Želnid
Čomić, Đ., Kosar, L. (1999) Glavne tendencije razvoja hotelijerstva na pragu trećeg milenijuma. Turizam, (3): 22-25
Goeldner, C.R., Ritchie, R.B. (2005) Tourism. John Wiley & Sons
Kosar, L. (2001) Regionalni aspekti teritorijalnog širenja međunarodnih hotelskih lanaca. u: XIV kongres geografa Jugoslavije, Zbornik radova, 301-306
Kosar, L. (2002) Hotelijerstvo - teorija i praksa. Beograd: Viša hotelijerska škola
Medlik, S., Ingram, H. (2002) Hotelsko poslovanje. Zagreb: Golden marketing
 

O članku

jezik rada: engleski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 16.03.2010.

Povezani članci

Ekonomika (2004)
Turistički potencijali Srbije i njihova valorizacija
Čerović Slobodan

Škola biznisa (2012)
Stanje i evaluacija smeštajnih kapaciteta na Vršačkim planinama
Gajić Tamara, i dr.

Privredna izgradnja (2002)
Raznovrsnost turističkog tržišta
Čerović Slobodan

prikaži sve [21]