članak: 1 od 1  
Strategijski menadžment
2006, vol. 11, br. 4, str. 94-97
jezik rada: srpski
neklasifikovan
Ocenjivanje i merenje zadovoljstva zaposlenih u perspektivi upravljanja ljudskim resursima
Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet, Subotica

Sažetak

Upravljanje ljudskim resursima je kompleksna poslovna funkcija, koja je usmerena na istovremeno postizanje ciljeva preduzeća i ciljeva zaposlenih. Zadovoljstvo zaposlenih je važna zavisna varijabla organizacionog ponašanja i rezultat upravljanja ljudskim resursima. Aktivnosti menadžmenta ljudskih resursa utiču na uzroke zadovoljstva zaposlenih i treba da rešavaju potencijalne probleme vezano za posledice ove pojave. Cilj rada je da prikaže metode za merenje zadovoljstva zaposlenih i rezultate aktuelnih istraživanja o uticaju aktivnosti menadžmenta ljudskih resursa na zadovoljstvo zaposlenih.

Ključne reči

Reference

Boselie, P., van der Wiele, T. (2002) Employee perceptions of HRM and TQM, and the effects on satisfaction and intention to leave. Managing Service Quality, Volume 12, Number 3
Burke, R.J., Graham, J., Smith, F.J. (2005) Putting the customer second. TQM Magazine, Vol 17, No 1
Edgar, F., Geare, A. (2005) HRM practice and employee attitudes: Different measures - different results. Personnel Review, vol. 34, No 5
Eskildsen, J.K., Kristensen, K., Westlund, A.H. (2004) Work motivation and job satisfaction in the Nordic countries. Employee Relations, vol. 26, No 2
Karoliny, M., Farkas, F., Poor, J., Laszlo, G. (2004) Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv. Budapest: KJK Kiadó
Kleiman, L.S. (2004) Human resource management: A managerial tool for competitive advantage. Cincinnati: Atomic Dog Publishing
Klein, S. (2001) Vezetés- és szervezetpszichológia. Budapest: SHL Hungary Kft
Levy, P.E. (2003) Industrial organizational psychology: Understanding the workplace. Boston: Houghton Miffin Company
Luthans, F. (1998) Organizational behavior. New York, itd: McGraw-Hill
Poor, J. (2005) Rugalmas ösztönzés - rugalmas juttatások. Budapest: KJK Kiadó
Rowden, R.W., Conine, C. (2005) The impact of workplace learning on job satisfaction in small US commercial banks. Journal of Workplace Learning, vol. 17, No 4
Sekulić, M., Pantelić, D. (2005) Faktorska struktura MSQ. Novi Sad: Filozofski fakultet
Silvestro, R. (2002) Dispelling the modern myth: Employee satisfaction and loyalty drive service profitability. International Journal of Operations and Production Management, vol. 22, No 1
Smith, K., Gregory, S.R., Cannon, D. (1996) Becoming an employer of choice: Assessing commitment in the hospitality workplace. International Journal of Contemporary Hospitality Management, vol. 8, No 6
Šušnjar, Š.G., Zimanji, V. (2005) Menadžment ljudskih resursa. Subotica: Ekonomski fakultet
Zimanji, V., Štangl-Šušnjar, G. (2005) Organizaciono ponašanje. Subotica: Ekonomski fakultet