Metrika

  • citati u SCIndeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:19
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:12

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2017, vol. 68, br. 4, str. 32-37
Korelacija i međusobni odnos socijalne fobije i predispitne anksioznosti
aUniverzitet u Beogradu, Medicinski fakultet
bUniverzitet u Beogradu, Medicinski fakultet + Klinički centar Srbije, Klinika za psihijatriju, Beograd

e-adresakatarina.rulic@gmail.com
Sažetak
Uvod: Kod znatnog broja studenata anksiozno ponašanje ometa adekvatnu pripremu i polaganje ispita/testova što dovodi do lošijih rezultata od očekivanih, odustajanja od ispita, a najgore je napuštanje studija, gubljenje samopouzdanja i što značajno remeti normalan život mladog čoveka. Cilj rada: Realizovano istraživanje ima za cilj da ustanovi moguće veze između predispitne anksioznosti i socijalne fobije kod anketiranih studenata kako bi se korigovalo i adekvatnije primenilo lečenje i normalizovao život. Preventivnim delovanjem kod mlađih generacija sprečio bi se razvoj anksioznosti u ranoj fazi i komorbidni anksiozni poremećaj kao posledica. Materijal i metode: Ispitivanje je obuhvatilo 120 studenata na prvoj i četvrtoj godini. Za utvrđivanje socijalne fobije koristili smo Upitnik (Social Phobia Inventory - SPIN), a za procenjivanje predispitne anskioznosti The Test Anxiety Inventory - TAI upitnik. Rezultati: Rezultati istraživanja potvrdili su snažnu korelaciju između socijalne fobije i predispitne anksioznosti kod određenog broja studenata i to u odnosu na prosek ocena u toku studiranja, kao i očekivanja roditelja i uticaj na gubitak poverenja. Nismo ustanovili povezanost sa ekonomskim stanjem studenata, kao ni vezu anksioznosti u odnosu na pol, jer je u anketi učestvovalo mnogo više studentkinja od studenata, pa rezultat nije merodavan. Zaključak: Dobijeni rezultati pokazuju da postoji statistički značajna povezanost između socijalne fobije i predispitne anskioznosti kod anketiranih studenata, a što može da olakša pristup studentu, lečenje anksioznosti i deluje preventivno na buduće generacije.
Reference
Asghari, A., Rusnani, A.K., Habibah, E., Maznah, B. (2012) Test anxiety and its related concepts: A brief review. GESJ: Education Science and Pshychology, Jun; Nº3(22): 1-8
Bados, A. (2015) Fobia social. Departament de Personalitat, Avaluació i Tractament Psicologics, Facultat de Psicologia, Universitat de Barcelona, Mayo, 12-14
Busari, A.O. (2012) Identifying Difference in Perceptions of Academic Stress and Reaction to Stressors Based on Gender among First Year University Students. International Journal of Humanities and Social Science, Vol. 2; No. 14: 138-146. July
Clark, D.M. (2001) A cognitive perspective on social phobia. u: Croizer R.W., Alden L.E. [ur.] International Handbook of Social Anxiety: Concepts, Research and Interventions Relating to the Self and Shyness, New York: John Wiley & Sons Ltd, p. 408-411; 406-407
Connor, K.M., Davidson, J.R.T., Churchil, L.E., Sherwood, A., Weisler, A., Foa, E., editors (2000) Psychometric Properties of the Social Phobia Inventory (SPIN): New Self-Rating Scale. Brit Journ Psych, p. 1-9. Apr
Erić, Lj., i dr. (2015) Enciklopedija straha. Beograd: Službeni glasnik, p. 141
Erić, L.D. (1977) Strah od ispita - njegova priroda i lečenje. Beograd-Zagreb: Medicinska knjiga
Genc, A., Pekić, J. (2013) Relacije između ispitne anksioznosti i akademskog postignuća # Relations between test anxiety and academic achievement. Godišnjak Filozofskog fakulteta, Novi Sad, vol. 38, br. 2, str. 149-165
Juretić, J. (2008) Socijalna i ispitna anksioznost te percepcija samoefikasnosti kao prediktori ishoda ispitne situacije. Psihologijske teme, 17: p. 15-36. Maj
Latas, M., Jašović, G.M. (2014) Anksiozni poremećaji. u: Jašović Gašić M., Lečić Toševski D. [ur.] Udžbenik psihijatrije za studente medicine, Beograd: Medicinski Fakultet, p. 156-169
Latas, M. (2016) Anksiozni poremećaji - teorija i praksa. Beograd: Službeni glasnik, p. 21-22; 214-219; 22: 234-239
Latas, M., Pantić, M., Obradović, D. (2010) Analiza predispitne anksioznosti studenata medicine. Medicinski pregled, vol. 63, br. 11-12, str. 863-866
Lindo, L., Vega, J., Lindo, M., Cortés, J. (2005) Prevalency of Symptoms of Social Phobia in Adolescent Men of the Salesiano School of Breña. Rev de Neuro - Psiquiat, 68: 3-4
Parvez, M., Shakir, M. (2014) Academic achievement of adolescents in relation to academic anxiety, gender, and choice of academic stream. Reasearch on Humanities and Social Sciences, Vol. 4, 107-115
Rodríguez, O.J., Caballo, V.E., López, G.L.J., Alcázar, R.A.I., Gollonet, L.C. (2003) Una revisión de los estudios epidemiológicos sobre fobia social en población infantil, adolescente y adulta. Psicología Conductual, Vol. 11, Nº3, p. 417
Staudt, M.A., Stortti, M.A., Noelia, T.V.M., Dra, M.B.S.M. (2006) Una enfermedad discapacitante cada vez más frecuente. Revista de Posgrado de la Via Cátedra de Medicina, Marzo, 155, p. 18
Taylor, J., Deane, P.F. (2002) Development of a short form of the test anxiety inventory. J Gen Psychol, 129,(2),127-36
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
DOI: 10.5937/mp68-13704
objavljen u SCIndeksu: 09.03.2018.
metod recenzije: dvostruko anoniman
Creative Commons License 4.0

Povezani članci