2001, vol. 50, br. 5, str. 545-558
|
Tekst, reč, muzika i igra kao podsticaji za učenje, likovno izražavanje i stvaranje
Words, text, music and dance as stimuli for learning, artistic expression, and creation
O.Š. Slobodan Bajić Paja, Sremska Mitrovica
Keywords: fine arts teaching; motivation; stimuli; artistic expression and creation; teaching process correlation
Sažetak
U radu se razmatraju pojedini motivaciono-emocionalni činioci uspešnog učenja i stvaranja u početnoj nastavi likovne kulture, u kojoj učenici ispoljavaju i zadovoljavaju svoje potrebe, motive, želje i interesovanja. Sa sadržajima likovne kulture uspešno se povezuju i sadržaji srpskog jezika muzičke kulture, prirode i društva. Oni mogu biti motivi i podsticaji za učenje i stvaranje tj. likovno izražavanje i predstavljanje. U skladu sa označavanjem pojedinih grupa motiva učenika, učitelj primenjuje različite podsticaje, oblike postupaka, tj. načine, puteve i sredstva motivisanja koja su bliska učenicima i usklađena sa njihovim mogućnostima. Razvijanju unutrašnje motivacije kod učenika doprinose: poetski i prozni tekstovi realne i fantastične tematike, pojedinačne reči, dela klasične muzike različiti oblici igara i određeni postupci. Za to se, u ovom radu, navode konkretni primeri.
Abstract
The paper examines some motivational-emotional factors of successful learning and creation in the starting phase of teaching the subject Fine Arts, within which pupils express and satisfy their needs, motives, wishes and interests. The contents of the subject correlate with the contents studied within other subjects like Serbian Language, Music, and Nature and Society. All can motivate and stimulate an studying, and personal expression and creation. According to his awareness of different groups of motives of his pupils, the teacher uses different stimuli, art forms and procedures, in accordance with the age and abilities of the pupils. Various tools for raising motivation are available: poetry, prose, both realistic and fictional, separate words, classical music, various dances and different procedures. This is backed up by concrete examples.
|