Metrika

  • citati u SCIndeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2012, vol. 61, br. 2, str. 333-349
Modeli komunikacije tokom horskog izvođenja
Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet, Sombor

e-adresamrbiljana@gmail.com
Sažetak
U domaćoj literaturi gotovo da nema radova koji prilaze nastavnoj oblasti izvođenje muzike pevanjem (IMP) s aspekta procesa komunikacije. Kako komunikacija danas predstavlja jedan osnovnih uslova stvaranja trajnih navika u svim domenima života, smatramo da je ona uslov i za stvaranje trajne navike pevanja. IMP je pre svega proces uspostavljanja komunikacije gde su emocije ključni segment i stoga je veoma značajno da nastavnik-dirigent poznaje načine uspostavljanja uzajamnog odnosa u cilju uspešnog izvođenja određene kompozicije pevanjem. Ovaj rad predstavlja putokaz nastavnicima u osnovnim opšteobrazovnim školama ka uspešnoj komunikaciji u izvođenju muzike pevanjem kako na časovima, tako i u horu škole. Analizom opštih modela komunikacije i pregledom vladajućih stavova o muzici i komunikaciji osmišljen je i predstavljen model komunikacije IMP primenjen u kontekstu horskog pevanja. U istraživanju dostupne literature na temu ovog rada došli smo do zaključka da je pevanje, a posebno horsko pevanje kao proces komunikacije, veoma malo analizirano iz perspektive načina komunikacije koji se odvijaju u pripremi i izvođenju kompozicija. Ova konstatacija navela nas je da u ovom radu za predmet analize uzmemo pevanje kao aspekt komunikacije u kome su emocije osnova uspešne komunikacije.
Reference
Berelson, B., Steiner, G.A. (1964) Human behavior - an inventory of scientific findings. New York: Harcourt, Brace & World, INC
Berlo, K.D. (1960) The process of communication. New York, itd: Holt, Reinehart and Winston
Björn, V. (2008) A Perspective Theory of Music Perception and Emotion. Sweden: University of Gothenburg, Dissertation
Callaghan, W.J., Van, D.J. (2000) Visual feedback in teaching singing, using speech technology
Caune, J. (1997) Esthetique de la communication. Paris: Presses Universitaires de France
Cohen, A.J., Armstrong, V.L., Lannan, M.S., Coady, J.D. (2009) A Protocol for Cross-Cultural Research on the Acquisition of Singing. Annals of the New York Academy of Sciences, 1169(1): 112-115
Croft, R.S. (2004) Communication theory. http://www.edututors.info/pdf/1/communicationtheory-richard-s-croft.html
Cvetanović, V. (2001) Osnove kulture govora i retorike. Beograd: Topy
Đurić, M.N. (1990) O pesničkoj umetnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Ferrell, M.A. (2010) Perspectives on Choral and Solo Singing: Enhancing Communication Between Choral Conductors and Voice Teachers. Dissertation
Fiske, J. (1990) Introduction to communication studies. London: Routledge
Fleur, M. (1966) Theories of Mass Communication. New York: David McKay Company
Foulger, D. (2004) Models of the communication process. Accessed on Januar 31, 2012
Gerling, C.C., Domenici, C., dos Santos, R.A.T. (2008) Exploring intended and perceived emotion in piano performance supported by the circumplex model. u: International Society for Music Education World Conference, Bologna, str. 451-456
Ivanović, N. (2002) Muzika i znakovi. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Jurström, R.S. (2011) A multimodal model for musical meaning-making: Designs for learning in choir. Desing for learning, Vol. 4 (1); p. 1-20
Juslin, P.N., Persson, R.S. (2002) Emotional communication. u: [ur.] The Science and Psychology of Music Performance, Oxford: Oxford University Press, pp. 219-236
Juslin, P.N., Laukka, P. (2003) Communication of emotions in vocal expression and music performance: Different channels, same code?. University Psychological Bulletin. American Psychological Association, vol. 129, br. 5, 770-814
Juslin, P.N., Västfjäll, D. (2008) Emotional responses to music: The need to consider underlying mechanisms. Behavioral and Brain Sciences, 31, 559-621
Juslin, P.N., Sloboda, J.A. (2010) Music and Emotion: Theory and Research. Oxford: Oxford University Press
Juslin, P.N. (2000) Cue utilization in communication of emotion in music performance: Relating performance to perception. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 26(6): 1797-1812
Konečni, V.J. (2003) Patrik N. Juslin i Džon A. Sloboda (urednici): Muzika i emocije - teorija i istraživanje - Oxford, U.K.: Oxford University Press, 2001. Psihologija, vol. 36, br. 3, str. 395-403
Lasswell, H.D. (1948) The structure and function of communication in society. u: Bryson L. [ur.] Communication of ideas, New York, itd: Harper and Row, p. 37-51
Mckinney, J. (1982) The diagnosis and correction of vocal faults. Nashville, Tennessee: Broadman press
Miell, D., Macdonald, R.A.R., Hargreaves, D.J. (2005) Musical communication. Oxford: Oxford University Press
Mortensen, D.C. (1972) Communication models. u: The study of human communication, McGraw-Hill book Co, Ch.2
Munro, M., Groenewald, E. (2004) Computer-aided voice training in higher education: participants‘ subjective evaluation. South African Journal of Higher Education, 18, 2, 288-301
Nadrljanski, Đ., Nadrljanski, M. (2007) Osnove informatike. Split: Filozofski fakultet
Scherer, K.R., Banse, R., Wallbott, H.G. (2001) Emotion Inferences from Vocal Expression Correlate Across Languages and Cultures. Journal of Cross-Cultural Psychology, 32(1): 76-92
Schramm, W. (1954) How communication works. u: Schramm Wilbur [ur.] The process and effects of mass communication, Urbana-Chicago, IL: University of Illinois Press, pp. 3-26
Shannon, C.E., Weaver, W. (1949) The mathematical theory of communication. Urbana: University of Illinois
Shannon, C.E. (1948) The mathematical theory of communication. Bell System Journal, Vol XXVII No 3 p. 379- 423
Theodorson, G.A., Theodorson, A.G. (1969) A modern dictionary of sociology. New York: Thomas Y. Crowell Company
Timmers, R. (2007) Vocal expression in recorded performance of Schubert songs. Musicae Scientiae, 11, pp. 237-268
Timmers, R., Ashley, R., Desain, P., Heijink, H. (2000) The Influence of Musical Context on Tempo Rubato. Journal of New Music Research, 29(2): 131-158
Trehub, S.E. (2008) Music as a dishonest signal. Behavioral and Brain Sciences, 31: 598-599
Viner, N. (1973) Kibernetika i društvo. Beograd: Nolit
Welch, G.F. (2005) Singing as communication. u: Musical Communication: D. Miell, R. Macdonald and D. Hargreaves D.J., Oxford: Oxford University Press, str. 239-261
Welch, G.F., Howard, D.M., Himonides, E., Brereton, J. (2005) Real-time feedback in the singing studio: An innovatory action-research project using new voice technology. Music Education Research, 7(2): 225-249
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
objavljen u SCIndeksu: 22.03.2013.

Povezani članci

Anali Pravnog fak Beograd (1992)
Problematika činjenica u dokaznoj teoriji krivičnog procesnog prava
Vodinelić Vladimir V.

Privredna izgradnja (1992)
Uticaj računovodstvenog informacionog sistema na efikasno upravljanje poslovnim sistemom
Dmitrović-Šaponja Ljiljana, i dr.

Sociologija (1994)
Teorija sistema i njena primena u sociologiji
Popović Mihailo V.

prikaži sve [24]