Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:5
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Nastava i vaspitanje
1994, vol. 43, br. 3, str. 117-126
jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan

Moderni sistem obrazovanja - sada i ovde
Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet

Sažetak

U radu se najpre kvantitativno analiziraju obrazovne potrebe stanovništva Jugoslavije, kako mladih osoba u uzrastu obaveznog školovanja, tako i različitih kategorija odraslih (osnovno obrazovanje odraslih, programi prekvalifikacije i dokvalifikacije, permanentno obrazovanje itd.). Na osnovu takve analize izveden je zaključak da se obrazovni sistem ne može svesti samo na formalno školsko obrazovanje, nego da mora da obuhvati i razuđeni sistem neformalnog obrazovanja. Ali, obrazovni sistem mora da predstavlja osmišljenu celinu formalnog i neformalnog obrazovanja. Potom su sažeto razmatrani problemi pojedinih komponenti obrazovanja (školskih programa, pedagoške doktrine, opreme i obrazovne tehnologije, kadrova, organizacije školskih institucija i upravljanja u njima, informacionog sistema u obrazovanju, evaluacije). Na kraju su razmatrani problemi obrazovne politike, koja treba da definiše ciljeve i prioritete nacionalnog obrazovanja i da celovito poveže sve gore pomenute parametre obrazovanja u funkciji definisanih ciljeva.

Ključne reči

system of education; education politics; formal education; non- format education; components of education; reform of education

Reference

*** (1992) Contribution of education to cultural development. u: International Conference of Education, Geneve, 14-19 September, Recommendation No 78
Organization for Economic Cooperation and Development (1990) La reforme des programmes scolaires. Paris
Organization for Economic Cooperation and Development (1989) Schools and Quality. Paris
Organization for Economic Cooperation and Development (1993) The Curriculum Redefined: Schooling for the 21st Century. Paris, Background document
Organization for Economic Cooperation and Development (1990) Une éducation de qualité pour tons. Paris