Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [4]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Nastava i vaspitanje
1999, vol. 48, br. 1-2, str. 53-61
jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan

Zaokret u planu i programu fizičkog vaspitanja učenika nižih razreda osnovne škole
Afilijacija nije data

Sažetak

Dosadašnji okvirni program, sa svojim ciljem 'svestrano' razvijenog čoveka, koji preferira više sadržaja pretežno informativnog karaktera, metodama rada tzv. školskog tipa, dominantnim zadržavanjem u fazi obučavanja i minimalnim praktičnim uvežbavanjem, nedovoljnim fondom časova i minimalnim zahtevima, nije mogao u dosadašnjoj praksi značajnije uticati na ostvarivanje osnovnih ciljeva fizičkog vaspitanja učenika nižih razreda osnovne škole. Zamenom teza, u planu i programu je načinjena velika pogreška, jer je 'nastavna građa' (raznovrsne motoričke aktivnosti) samo sredstvo fizičkog vaspitanja, koje se primenjuje za ostvarivanje postavljenih glavnih ciljeva - ljudske vrednosti koje treba dostići i razvijanje učenikovih sposobnosti (motoričke efikasnosti), a ne 'programsko gradivo' koje učenici moraju 'obraditi' ili 'utvrditi'. To znači da treba da postavimo dete mlađeg školskog doba kao subjekt vaspitno-obrazovnog procesa, a ne kao sredstvo fizičkog vaspitanja. Radi toga je neophodno usmeravati se, pri planiranju i programiranju, postavljenim ciljevima za tu dob i na osnovu toga izabrati sredstva kojima će se cilj dostići na većem broju časova telesnog vežbanja, ali i ostalim organizacionim oblicima rada u fizičkom vaspitanju učenika nižih razreda osnovne škole.

Ključne reči

Reference

*** (1995) Službeni glasnik Republike Srbije - Prosvetni glasnik, br. 5
Matić, M., Bokan, B. (1990) Fizičko vaspitanje - uvod u stručno-teorijsku nadgradnju. Novi Sad: OKO
Rodić, N.R. (1997) Teorija i metodika fizičkog vaspitanja. Sombor: Učiteljski fakultet