Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Istraživanja u defektologiji
2005, br. 6, str. 113-122
jezik rada: srpski
vrsta rada: članak
objavljeno: 02/06/2007
Praksička sposobnost učenika s mentalnom retardacijom
Univerzitet u Beogradu, Defektološki fakultet

Sažetak

Deficiti u oblasti kognitivnih funkcija, u mnogome utiču na motorne aktivnosti i dovode do izmenjenog i specifičnog motornog ponašanja osoba s mentalnom retardacijom. Na uzorku od 250 učenika od I do VIII razreda škola "Boško Buha", "Dušan Dugalić", "Novi Beograd" i "Sveti Sava", primenom Ozeretzki testa motoričke zrelosti, utvrđen je loš nalaz kordinacije kod 68% učenika našeg uzorka i praksije kod 50% učenika na starijim uzrastima. Ovakvi rezultati su se mogli očekivati s obzirom na poznate kognitivne deficite mentalno retardiranih učenika. Ako motornu aktivnost posmatramo kao proizvod prethodnog učenja, ali i kao izvor kognitivnih podsticaja, smatramo da dobijeni rezultati mogu poslužiti kao polazište pri izradi razvojnih programa za ove učenike.

Ključne reči

koordinacija; praksija; učenici s mentalnom retardacijom

Reference

Đordević, S., Nikolić, S. (2003) Somatoped u nastavi fizičkog vaspitanja mentalno retardiranih učenika. u: Dani defektologa 2003, Zbornik apstrakata, Vrnjačka Banja, str. 78
Ilanković, V., Ilanković, N. (2003) New approach in diagnostic and treatment of psycho-motor deficits in schizophrenia: The VILAN method. San Francisco: APA New Research
Ilanković, V., Ilanković, N.N. (2004) Psihomotorni razvoj deteta - vodič za procenu i stimulaciju razvoja. Beograd: Medicinski fakultet
Kaljača, S.S. (1998) Orijentacija u vremenu mentalno retardirane dece. Beogradska defektološka škola, br. 2, str. 64-69
Maćešić-Petrović, D.S. (1995) Razvojne specifičnosti mentalno retardirane dece u uslovima specijalne edukacije. Beogradska defektološka škola, br. 1, str. 68-72
Nedović, G.M. (1999) Izvođenje pokreta kod osoba sa povredom mozga. Beograd: Defektološki fakultet, magistarski rad
Nikolić, S., Đorđević, S. (2002) Motorno funkcionisanje mentalno retardiranih učenika. u: Dani defektologa 2002 Herceg Novi, Zbornik apstrakata, str. 6
Nikolić, S., Đorđević, S. (2003) Kognitivna instrukcija i mentalne reprezentacije u raotornom ponašanju mentalno retardiranih. u: 2. simpozijum razvojne neurologije i psihijatrije, Program i zbornik radova, Beograd
Ocić, G.G. (1998) Klinička neuropsihologija. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Ognjenović, P.S. (1992) Psihologija opažanja. Beograd: Naučna knjiga
Rapaić, D.I., Ivanuš, J., Nedović, G.M. (1996) Izvođenje pokreta kod mentalno retardiranih. Beogradska defektološka škola, br. 1, str. 105-116
Riddoch, M.J., Humphreys, G.W. (1994) Cognitive neuropsychology and cognitive rehabilitation. Hillsdale, NJ, itd: Lawrence Erlbaum Associates
Smyth, N., Morris, P., Levy, P., Ellis, W.A. (1993) Cognition in action. Hillsdale, NJ, itd: Erlbaum
Sugden, D.A., Keogh, J.F. (1990) Problems in movement skill development. Columbia, SC: University of South Carolina Press
Watkinson, E.J., Wall, A.E. (1982) The PREP play program: Play skill instruction for mentally handicapped children. Ottawa, Ontario: Canadian Association for Health, Physical Education and Recreation