- citati u SCIndeksu: [1]
- citati u CrossRef-u:[1]
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:50
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:43
|
|
2015, br. 9, str. 289-302
|
Specifičnosti i značaj muzičkog vaspitanja dece uzrasta do tri godine u predškolskoj ustanovi
Particularities and importance of music education of children up to three years of age in the pre- school institutions
aUniverzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Učiteljski fakultet, Prizren-Leposavić bUniverzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Fakultet umetnost, Zvečan
e-adresa: bilja.pavlovic@yahoo.co.uk, dsarajlic@gmail.com
Projekat: Kosovo i Metohija između nacionalnog identiteta i evrointegracija (MPNTR - 47023)
Sažetak
U radu se razmatraju specifičnosti i značaj muzičkog vaspitanja dece uzrasta do tri godine u predškolskoj ustanovi. Sagledavaju se karakteristike psiho-motornog i intelektualnog razvoja dece ovog uzrasta, i, u skladu sa time, analiziraju se mogućnosti razvoja njihovih muzičkih sposobnosti. Posebna pažnja posvećuje se sadržajima muzičkog vaspitanja koji doprinose muzičkom ali i svestranom razvoju dece. Pravilno odabrani muzički sadržaji − pesme, muzičke igre, kompozicije za slušanje − omogućavaju razvoj muzičkih sposobnosti i podstiču razvoj intelektualne, moralne, fizičke i emocionalne komponente ličnosti deteta. U radu su navedeni praktični primeri i metodička uputstva za realiziju muzičkih sadržaja primerenih uzrastu dece do tri godine. Istaknuto je da muzičke aktivnosti − pevanje, izvođenje muzičkih igara i slušanje muzike − predstavljaju jedinstven izvor zadovoljstva, uživanja, estetskih i emocionalnih doživljaja, zbog čega treba da budu što više zastupljene u vaspitno-obrazovnom radu sa decom uzrasta do tri godine.
Abstract
The paper considers particularities and importance of musical education of children up to three years of age in pre-school institutions. Characteristics of pscycho- motoric and intellectual development of children of this age are being considered, and possibilities of developing their musical abilities analysed accordingly. A special attention is paid to the contents of musical education that contribute to musical and many sided development of children. Correct selection of music contents - songs, music plays, compositions for listening - enable development of musical abilities and motivate development of intellectual, moral, physical and emotional component of a child personality. Practical examples and methodological instructions for realization of music contents convenient for the children’s age up to three years. It is emphasized that music activities - singing, performing of music plays and listening to the music - present a unique source of pleasure, joy, aesthetic and emotional happenings, the reason why they should be included as much as possible in the educational work with children up to three years of age.
|
|
|
Reference
|
|
*** (2003/2005) Pravilnik, Pravilnik o opštim osnovama predškolskog programa. Službeni glasnik RS, br. 62/03, 64/03-ispravka, 58/04, 62/04-ispravka, 79/05-dr. zakon i 101/05-dr.zakon)
|
1
|
Domonji, I. (1986) Metodika muzičkog vaspitanja u predškolskim ustanovama. Sarajevo: Svjetlost; Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
2
|
Ivić, I., Damjanović, K., Kasagić, Đ., Lalović, V., Matić, E., Marković, M., Tomović, T. (1994) Vaspitanje dece ranog uzrasta. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
2
|
Kamenov, E. (1999) Predškolska pedagogija. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, knjiga prva
|
8
|
Kojov-Bukvić, I. (1985) Metodika nastave muzičkog vaspitanja. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
|
Komenski, J.A. (1946) Materinska škola (sa predgovorom o životu i radu J. A. Komenskog). Beograd: Prosveta
|
1
|
Manasterioti, V. (1978) Muzički odgoj na početnom stupnju. Zagreb: Školska knjiga
|
2
|
Manasterioti, V. (1982) Prvi susreti djeteta s muzikom. Zagreb: Školska knjiga
|
|
Mirković, K. (1986) Muzika i predškolsko dete. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
6
|
Mirković-Radoš, K. (1996) Psihologija muzike. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
2
|
Protić, V. (1983) Prve kolektivne muzičke igre. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
|
Šain, M., Marković, M., Kovačević, I., Danevski, D., Pađan, M. (2006) Korak po karok I - vaspitanje dece do tri godine. Beograd: Kreativni centar
|
1
|
Voglar, M. (1981) Kako muziku približiti deci. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
|
Vukomanović, N. (1989) Muzičko stvaralaštvo u dečjem vrtiću, Beograd: Republički zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja. Republička zajednica dečje zaštite
|
|
Vukomanović, N. (1985) Uputstvo za realizaciju ritmičko-muzičkih aktivnosti na uzrastu do tri godine. Beograd: Prosvetni pregled
|
|
|
|