Metrika članka

  • citati u SCindeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u prethodnih 30 dana:3
  • preuzimanja u prethodnih 30 dana:0
članak: 1 od 1  
Megatrend revija
2013, vol. 10, br. 3, str. 123-138
jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak

Preduzetnički marketing u funkciji održivog razvoja
aUniverzitet Privredna akademija u Novom Sadu, Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment
bBeogradska bankarska akademija - Fakultet za bankarstvo, osiguranje i finansije, Univerzitet Union, Beograd

e-adresa: djurdjicazrnic@gmail.com

Sažetak

Savremeno društvo karakterišu stalne promene, a aktivnosti preduzetničkog marketinga preduslov su uspešne tržišne aktivnosti. Inovacije i njihovo tržišno predstavljanje neophodni su za poslovni uspeh. Međutim, tržište ne može da registruje troškove degradacije ekosistema. Iz tog razloga se u aktivnosti preduzetničkog marketinga kroz inovacije i promene koje predstavljaju njihov sastavni deo, kao imperativ uvodi održivost. Privrede koje su manje razvijene, nemaju dovoljno poslovne sofisticiranosti i inovativnosti, pa iz tog razloga one teže ostvarenju konkurentske prednosti i poslovnog uspeha, bez obraćanja dovoljne pažnje na globalne probleme. Cilj sprovedenog istraživanja bio je da se na uzorku od 433 preduzeća u Srbiji (koja spada u efikasnošću ne inovativno vođene ekonomije) utvrdi stepen sprovođenja aktivnosti preduzetničkog marketinga i održivosti. Rezultati su pokazali da preduzeća uglavnom redovno sprovode preduzetničke i marketinške aktivnosti, međutim sredstva za ove aktivnosti su oskudana, a o održivosti se ne vodi dovoljno računa. Rezultati se značajno ne razlikuju bez obzira na veličinu preduzeća ili delatnost. Savremeno društvo nameće zahteve za promenama koje znače poslovni uspeh, a preduzetnički marketing je nosilac promena u koji je neophodno uključiti održivost, kako bi se ispunili zahtevi ekosistema i budućnosti.

Ključne reči

preduzetnički marketing; održivost; razvoj

Reference

*** (2013) Sustainable development, decent work and green jobs - fifth item on the agenda. Geneva: ILO
Bäckbrö, J. (2006) Entrepreneurial marketing: Innovative value creation. Jönköping, Masters thesis
Bessant, J., Tidd, J. (2007) Innovation and entrepreneurship. Chichester: John Wiley & Sons
Bjerke, B., Claes, H.M. (2002) Entrepreneurial marketing: The growth of small firms in the new economic era. Gloucestershire: Edward Elgar Publishing Limited
Bosma, N., Levie, J. (2009) Global entrepreneurship monitor: 2010 global report. United states: Babson College
Chan, K.W., Mauborgne, R. (2005) Blue ocean strategy: How to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston: Harvard Business School Publishing
Daly, H.E. (1996) Beyond growth: The economics of sustainable development. Boston: Beacon Press
Geels, F.W. (2002) Technological transitions as evolutionary reconfiguration processes: a multi-level perspective and a case-study. Research Policy, 31(8-9): 1257-1274
Grant, J. (2008) Green marketing. Strategic Direction, 24(6): 25-27
Hitchcock, D., Willard, M. (2009) The business guide to sustainablity. Earthsan
Klofsten, M. (1997) Managing of the early development processes in technology-based firms. u: Jones-Evans D., Klofsten M. [ur.] Technology, innovation and enterprise: The European experience, London: MacMillan
Kraus, S., Harms, R., Fink, M. (2009) Entrepreneurial marketing: Moving beyond marketing in new ventures. Int. J. Entrepreneurship and Innovation Management, Special Issue, Inderscience Enterprises Ltd., Netherlands
Lee, J.S., Chia-Jung, H. (2010) A research in relating entrepreneurship, marketing capability, innovative capability and sustained competitive advantage. u: 2010 EABR & ETLC Conference Proceedings Dublin, Ireland
Morris, M.H., Schindehutte, M., la Forge, R.W. (2002) Entrepreneurial marketing: A construct for integrating emerging entrepreneurship and marketing perspectives. Journal of Marketing Theory and Practice, 10 (4), 1-19
OECD (2005) Oslo Manual: Gwidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. Paris: Economic Co-operation and Development and Eurostat, Manual
Papadopoulos, I., Karagouni, G., Trigkas, M., Platogianni, E. (2010) Green marketing: The case of Greece in certified and sustainably managed timber products. EuroMed Journal of Business, 5(2): 166-190
Patzelt, H., Shepherd, D.A. (2011) Recognizing Opportunities for Sustainable Development. Entrepreneurship Theory and Practice, 35(4): 631-652
Porter, M., van der Linde, C. (1995) Green and competitive: Ending the stalemate. Harvard Business Review, Sep-Oct, 73 (5), 120-134
Stamatović, M., Zakić, N. (2010) Effects of the global economic crisis on small and medium enterprises in Serbia. Serbian Journal of Management, vol. 5, br. 1, str. 151-162
Vemic, M.B., Stamatovic, M.Lj. (2010) Značaj privatnih investitora u finansiranju ruralnog preduzetništva u Srbiji. Megatrend revija, 7(1): 263-276
World Economic Forum (2012) The global competitiveness report (2012-2013). Geneva: World Economic Forum
Wüstenhagen, R., Hamschmidt, J., Sharma, S., Strarik, M. (2008) Sustainable innovation and entrepreneurship. Cheltenham-Northampton: Edward Elgar Publishing
Zakić, N., Stamatović, M., Stevović, S. (2012) Necessity of entrepreneurship education: A research among entrepreneurs and potential entrepreneurs in Serbia. African Journal of Business Management, 6 (9): 3173-3180