Metrika članka

  • citati u SCindeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u prethodnih 30 dana:27
  • preuzimanja u prethodnih 30 dana:21
članak: 1 od 1  
Ekonomija: teorija i praksa
2016, vol. 9, br. 3, str. 35-54
jezik rada: srpski
vrsta rada: pregledni članak
doi:10.5937/etp1603035V


Ocena faktora konkurentnosti i inovativnosti u cilju ostvarivanja tržišnog učešća
Fakultet za primenjeni menadžment, ekonomiju i finansije, Beograd

e-adresa: vukajlovicdj@gmail.com, nikolavcurcic@yahoo.com

Sažetak

Poslovanje u savremenim uslovima karakteriše veliki broj ponuđača proizvoda i/ili usluga koji mogu da zadovolje potrebe na isti ili sličan način. Iz tog razloga svaka organizacija mora stalno da prati konkurentnost na tržištu, uvodi inovacije, kako bi zadržala postojeća ili eventualno osvojila nova tržišta. Sprovedeno istraživanje imalo je za cilj da oceni faktore koji su od značaja za ostvarivanje konkurentske prednosti, podizanje inovativnih aktivnosti i faktore od značaja za ulazak i osvajanje novog tržišta, kao i da utvrdi korelaciju tih faktora sa različitim karakteristikama organizacija (veličina, nivo i dužina poslovanja). Rezultati su pokazali da se u organizacijama za postizanje konkurentske prednosti marketing prepoznaje kao najznačajniji faktor, dok je inovativna aktivnost imitatorskog karaktera, a potrošači, njihovi zahtevi i potrebe, zanemareni.

Ključne reči

Reference

*** (1979) Pravna enciklopedija. Beograd: Savremena administracija, str. 1353
Anderson, E.W., Fornell, C., Lehmann, D.R. (1994) Customer satisfaction, market share, and profitability: Findings from Sweden. Journal of Marketing, vol. 58, jul, str. 53-66
Arsić, M., Fedajev, A., Savić, M., Voza, D. (2014) Factors that contribute to SME innovativeness in transition economy, Serbia. u: Interntional May Conference on Strategic Management, IMKSM2014, 23-24 May, Bor, Serbia, p. 851-855
Barney, J.B. (1991) Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17, str. 99-120
Carpinetti, L.C.R., Gerólamo, M.C., Dorta, M. (2000) A conceptual framework for deployment of strategy‐related continuous improvements. TQM Magazine, 12(5): 340-349
Cohen, J. (1998) Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale-London, itd: Lawrence Erlbaum Associates
Draker, P. (2001) Moj pogled na menadžment. Novi Sad: Adizes
Juričkova, E., Noak, P. (2015) Trends in innovation performance of leading economies in the European Union. Ekonomika Management Inovace, Vol. 7, No. 2, p. 3-18
Kotler, P. (1989) Upravljanje marketingom. Zagreb: Informator
Kotler, Ph., Keller, K.L. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data Status
Kragulj, D. (2008) Ekonomija: Osnovi mikroekonomske i makroekonomske analize. Beograd: Fakultet organizacionih nauka
Krstić, M. (2013) Upravljanje inovacijama. Beograd: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo
Krugman, P.R., Obstfeld, M. (2009) Međunarodna ekonomija - teorija i ekonomska politika. Zagreb: Mate
Lovreta, S.M. (2005) Trgovinski menadžment. Beograd: Ekonomski fakultet
Matzler, K., Veider, V., Hautz, J., Stadler, C. (2014) The Impact of Family Ownership, Management, and Governance on Innovation. Journal of Product Innovation Management, 32(3): 319-333
Milisavljević, M. (2002) Marketing. Beograd: Savremena administracija
Nikolić, M., Despotović, D., Cvetanović, D. (2015) Barriers to innovation in SMEs in the Republic of Serbia. Ekonomika, vol. 61, br. 4, str. 89-96
OECD (2005) The measurement of scientific and technological activities: Proposed guidelines for collecting and interpreting technological innovation data. Oslo: European Commission Eurostat, Manual
Ravić, N., Gavrić, G. (2015) Uloga i značaj inovacija za razvoj malih i srednjih preduzeća u Republici Srbiji. Ekonomija: teorija i praksa, vol. 8, br. 4, str. 47-63
Robbins, S.P., Judge, T.A. (2009) Organizational Behavior. London: Pearson Education Limited
Sciascia, S., Nordqvist, M., Mazzola, P., de Massis, A. (2014) Family Ownership and R&D Intensity in Small- and Medium-Sized Firms. Journal of Product Innovation Management, 32(3): 349-360
Singh, R.K., Garg, S.K., Deshmukh, S.G. (2006) Strategy development by Indian SMEs in plastic sector: an empirical study. Singapore Management Review, Vol. 28; No. 2, pp. 65-83
Stigler, G.J. (1957) Perfect Competition, Historically Contemplated. Journal of Political Economy, 65(1): 1-17
Stojanović, B. (2005) Tržišna ekonomija. Niš: Ekonomika
Stošić, B. (2007) Menadžment inovacija - ekspertni sistemi, modeli i metode. Beograd: Fakultet organizacionih nauka
Stošić, B. (2013) Menadžment inovacija - ekspertni sistemi, modeli i metode. Beograd: Fakultet organizacionih nauka
Stošić, B.A. (1999) Inovacije u tehnologiji - teorijski osnovi i metodi podrške. Beograd: Fakultet organizacionih nauka
Unković, M. (2010) Međunarodna ekonomija. Beograd: Univerzitet Singidunum
Unković, M., Cvjetičanin, D. (2012) Konkurentnost u trgovini: Aspekt mikrokonkurentnosti. Beograd: Univerzitet Singidunum