2015, br. 3, str. 116-130
|
Uticaj Mejerholjdove biomehanike na pozorište XX veka - princip ekvivalentnosti
The influence of Meyerhold's biomechanics on 20th century theatre: The principle of equivalence
Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, Odsek dramskih umetnosti
Sažetak
Biomehanika Mejerholjda (Mejerhol'd Ë. V.), kao tehnika glume u pripremnom radu na ulozi i izvođenju pred publikom, nastala je dvadesetih godina XX veka i predstavlja autentičan način rada, s obzirom da je proistekla iz autentičnosti same ličnosti Mejerholjda. Potreba istraživanja značaja i uticaja biomehanike Mejerholjda na pozorište XX veka proizlazi iz značaja opusa koji je ostvario Vsevolod Emiljevič Mejerholjd kao i iz pretpostavke da je rad koji su ostvarili reditelji XX veka, Ježi Grotovski (Grotowski, J.), Euđenio Barba (Barba, E.) i Piter Bruk (Brook, P.), u velikoj meri bio zasnovan na principima biomehanike na kojoj je Mejerholjd dugi niz godina zasnivao svoj rad sa glumcima u pozorištu. Princip ekvivalentnosti, jedan je od principa u knjizi Tajna umetnost glumca: Rečnik pozorišne antropologije, autora Euđenija Barbe i Nikola Savarezija (Savarese, N.), i pomaže u tumačenju uticaja Mejerholjdove biomehanike na pozorište XX veka i autore Grotovskog, Barbu i Bruka.
Abstract
Meyerhold's biomechanics (Mejerhol'd Ë. V.), as an acting technique in preparation for a role and performance in front of the audience, originated in the 1920s. It represents a genuine way of work, as it derived from Meyerhold's authentic personality. The need to research the importance and influence of Meyerhold's biomechanics on the 20th century theatre stems from the importance of the opus that Vsevolod Emilevich Meyerhold produced, as well as from the assumption that the output of the 20th century directors Jerzy Grotowski, Eugenio Barba and Peter Brook was largely founded on the principles of biomechanics, which Meyerhold had based his work on with theatrical actors for years. The principle of equivalence is one of the principles in the book A Dictionary of Theatre Anthropology: The Secret Art of the Performer by Eugenio Barba and Nicola Savarese. It provides help with the interpretation of the influence that Meyerhold's biomechanics had on the 20th century theatre and the authors such as Grotowski, Barba and Brook.
|