- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:13
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:13
|
|
2017, vol. 9, br. 9, str. 117-134
|
Korelacija verbalne, auditivne i vizuelne komunikacije u nižim razredima osnovne škole
Correlation of verbal, auditory and visual communication in the lower grades of elementary school
Sažetak
Ekspanzija medija i drugih savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija u velikoj meri okupiraju pažnju dece. Teško je motivisati učenike, predočiti im lepote književnog jezika i osposobiti ih za očuvanje njegovih vrednosti. Međutim, deca mlađeg osnovnoškolskog uzrasta sa zadovoljstvom prihvataju inovacije u nastavi. Cilj ovog rada je bio da se ispita kako korelacija sadržaja Srpskog jezika, Muzičke i Likovne kulture utiče na intelektualni, doživljajni, estetski i stvaralački rad učenika. Rezultati pokazuju da vizuelni i auditivni utisci su veoma moćno sredstvo pamćenja podataka kod učenika. Pored toga što bolje razumeju nastavne sadržaje, kod njih se razvijaju i stvaralačke sposobnosti pa u nastavi srpskog jezika treba što više primenjivati princip očiglednosti kao i analizu i sintezu nastavnih sadržaja obrađenih putem korelacije, kao i da je neophodno stalno tragati za novim idejnim rešenjima u nastavi. Prožimanje nastavnih sadržaja srpskog jezika sa likovnom i muzičkom kulturom dovešće do razvoja vizuelne i auditivne pismenosti, omogućujući bolje pamćenje podataka, razvoj kreativnosti i motoričkih sposobnosti, kao i aktivniji odnos prema gradivu.
Abstract
The expansion of the media and other modern information and communication technologies largely occupy the attention of children. It is difficult to motivate students, to present them with the beauty of the literary language and enable them to preserve their value. However, children younger school age is pleased to accept innovation in teaching. The aim of this study was to analyze the correlation of Serbian language, music and arts affect the intellectual, experiential, aesthetic and creative work of students. The results show that visual and auditory impressions are very powerful means of data memory in students. In addition to better understanding of the courses, for them to develop the creative abilities while teaching Serbian language should apply the principle of the more obvious and the analysis and synthesis of educational content processed by correlation, and it is necessary to constantly look for new designs to teaching . Permeation of teaching contents of Serbian language with visual and musical culture will lead to the development of visual and auditory literacy, enabling better data memory, creativity and motor skills, as well as a more active attitude towards the material.
|
|
|
Reference
|
|
*** (1989) Pedagoška enciklopedija. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1-2
|
1
|
Cvetanović, V. (1996) Samostalni i stvaralački rad u nastavi srpskog jezika. Beograd: Bodeks
|
|
Divljan, S. (2008) 'Likovno-intelektualne sposobnosti kroz likovnu mapu uma', Umetnost u metodikama nastave. Zbornik radova, Pedagoški fakultet, Jagodina, br. 5
|
1
|
Đorđević, B. (2011) Muzika i korelacija u razrednoj nastavi. Norma, vol. 16, br. 1, str. 43-56
|
|
Đorđević, J. (1997) Nastava i učenje u savremenoj školi. Beograd: Učiteljski fakultet
|
|
Ilić, P. (2006) Srpski jezik i književnost u teoriji i praksi. Novi Sad: Zmaj
|
|
Institut za pedagoška istraživanja u Beogradu (1967) Pedagoški rečnik 1 i 2. Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika Socijalističke Republike Srbije
|
1
|
Jakovljević, R. (1989) Nastava likovne kulture - od I do IV razreda osnovne škole - priručnik za učitelje i studente pedagoške akademije. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
2
|
Karlavaris, B. (1988) Metodika likovnog odgoja. Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2
|
5
|
Karlavaris, B. (1986) Nova koncepcija likovnog vaspitanja. Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika Narodne Republike Srbije
|
|
Knežević, F.O. (2006) Pedagog u svetu koji se menja: Međunarodna perspektiva, Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji. Novi Sad: Filozofski fakultet
|
|
Knežević, M. (2008) Modeli obrade književnih dela u nižim razredima osnovne škole u korelaciji sa likovnom i muzičkom', Umetnost u metodikama nastave. Zbornik radova, Pedagoški fakultet, Jagodina, br. 5
|
|
Knežević, M. (2009) Osposobljavanje budućih učitelja za praktično predavanje iz srpskog jezika i književnosti. Norma, vol. 14, br. 2, str. 211-218
|
7
|
Lekić, Đ., ur. (1991) Metodika razredne nastave. Beograd: Nova prosveta
|
5
|
Marinković, S. (2000) Metodika kreativne nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Kreativni centar
|
|
Miletić, N. (2008) 'Metodika i/kao umetnost', Umetnost u metodikama nastave. Zbornik radova, Pedagoški fakultet, Jagodina, br. 5
|
|
Mužić, V. (1999) Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja. Zagreb: Eduka
|
14
|
Nikolić, M. (1992) Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
3
|
Petrović, T. (2005) Književnost za decu - teorija. Sombor: Učiteljski fakultet
|
1
|
Petrović, T. (2006) Školski pisci. Novi Sad: Međunarodni centar književnosti za decu
|
|
Potkonjak, N. (2006) Obrazovanje učitelja u Srba. Užice: Učiteljski fakultet
|
19
|
Suzić, N. (2000) Osobine nastavnika i odnos učenika prema nastavi. Beograd: Učiteljski fakultet
|
12
|
Vilotijević, M., Vilotijević, N. (2008) Inovacije u nastavi. Vranje: Učiteljski fakultet
|
9
|
Vučković, M. (1993) Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
|
|
|
|