- citati u SCIndeksu: 0
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:19
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:11
|
|
2019, vol. 11, br. 11, str. 3-16
|
Semiotički pristup komuniciranju u analizi reklame
The semiotic approach to the analysis of commercials
Sažetak
U radu je predstavljen model semiotičkog pristupa u procesu komuniciranja. Rad je koncipiran u dva dela. U prvom, akcenat je stavljen na poimanje znaka kao osnovne jedinice semiotičkog sistema, sa osvrtom na različite semiotičke teorije. U drugom delu, akcenat je na tumačenju (hermeneutičkom pristupu) jedne reklame, lingvističkih poruka, vizuelnih fenomena kao značenjskih, u povezivanju sa njihovom označavajućom formom. Putem semiotičke analize predstavljaju se značenja simbola u reklami u okviru kojeg se razlikuju dva nivoa značenja: denotativno i konotativno značenje. Analizom reklame ukazuje se na mogućnost boljeg razumevanja njenog ukupnog društvenog značenja.
Abstract
In the paper the problem of applying semiotic approach in the communication process. In the first part of the emphasis on the notion of character as the basic unit of a semiotic system, in terms of different semiotic theory. In the second part, the emphasis is on timačenju (hermeneutic approach) specific advertising, i.e. its linguistic message, visual phenomena such semantic, connecting with their signifying form. Through a semiotic analysis are the meanings of the symbols in the advertisement in which the two different levels of meaning: denotative and connotative meaning. Interpretation of the advertising suggests the possibility of a better understanding of its overall social and komutativnog meaning.
|
|
|
Reference
|
9
|
Bart, R. (1979) Književnost, mitologija, semiologija. Beograd: Nolit
|
|
de Sosir, F. (1977) Kurs opšte lingvistike. Beograd: Nolit
|
|
Eko, U. (1973) Kultura informacija, komunikacija. Beograd: Nolit
|
|
Eko, U. (1995) Simbol. Beograd: Narodna knjiga
|
3
|
Janićijević, J. (2007) Komunikacija i kultura. Sremski Karlovci-Novi Sad: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića
|
|
Miletić, M. (2012) Komunikološki leksikon. Beograd: Megatrend
|
|
Morin, E. (1967) Duh vremena. Beograd: Kultura
|
|
Radojković, M. (2005) Osnove komunikologije. Beograd: Čigoja
|
5
|
Tomić, Z. (2003) Komunikologija. Beograd: Čigoja
|
|
|
|