Metrika članka

  • citati u SCindeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u poslednjih 30 dana:18
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:14
članak: 1 od 1  
CM - časopis za upravljanje komuniciranjem
2015, vol. 10, br. 35, str. 33-58
jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
doi:10.5937/comman10-9710


Predstavljanje uspeha u serijama 'Lisice' i 'Seks i grad'
Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet

e-adresa: stefani_shovanec@hotmail.com

Sažetak

Rad se bavi predstavljanjem uspeha u domaćoj seriji 'Lisice' i seriji američke produkcije 'Seks i grad'sa ciljem da se razotkriju ideološke okosnice konstrukcije uspeha. Prilikom narativne analize posmatrana je celina serije, odnosno, kako se likovi razvijaju kroz sezone, a neke epizode, sekvence ili scene analizirane su zasebno. Istraživanje je pokazalo da serije 'Seks i grad' i 'Lisice' promovišu određene modele ponašanja i stilova života, koji publici nude okvire za razumevanje uspeha i neuspeha. Serija 'Seks i grad' nudi liberalniji koncept uspeha nego domaća serija, a razlike u predstavljanju uspeha delimično su uslovljene različitim društvenim i kulturnim vrednostima. U domaćoj seriji dolazi do amerikanizacije sadržaja, što se ogleda u preuzimanju koncepta američke serije i posebno u načinu govorenja glavnih heroina. Serija 'Lisice', iako rađena po američkom modelu, ima lokalne specifičnosti, pa se ženama nameće i tradicionalno poimanje uspeha u pogledu ostvarenja žena kao majki i domaćica.

Ključne reči

medijske reprezentacje; uspeh; televizijske serije; narativna analiza; Lisice; Seks i grad

Reference

Akass, K., Mccabe, J. (2004) Reading sex and the city. New York: I.B. Tauris & Co Ltd
Babić, L., Kordić, B. (2010) Domaće TV serije i nacionalna osećanja omladine Beograda. Sociološki pregled, vol. 44, br. 3, str. 439-451
Bajić-Simeunović, N. (2015) Domaće igrane TV serije u jugoslovenskoj i postjugoslovenskoj popularnoj kulturi. Beograd: Fakultet političkih nauka, Doktorska disertacija
Bordo, S. (1993) Unbearable weight: Feminism, western culture and the body. u: Leitch V.B. [ur.] The Norton Anthology of Theory and Criticism, New York: Norton, 2362-2376
Brasfield, R. (2006) Rereading: Sex and the City: Exposing the Hegemonic Feminist Narrative. Journal of Popular Film and Television, 34(3): 130-139
Brigs, A., Kobli, P., ur. (2005) Uvod u studije medija. Beograd: Clio
Croteau, D., Hoynes, W. (2003) Media/Society: Industries, Images, and Audiences. London: Sage Publications
Dragović, K., Milivojević, T. (2014) Medijska slika lakog života. In Medias Res, časopis filozofije medija, 3(4); 590-609
Drezgić, R. (2015) Mind the Gap(s): Family, Socialization and Gender. u: Petrović T., Trifunović S., Milutinović Bojanić, Draško Pudar G. [ur.] Gender (In)equalities within the Family: The Case of Serbia, Beograd: Institute for Philosophy and Social Theory, Belgrade: University of Belgrade Center for Ethics, Law and Applied Philosophy, pp. 81-102
Đurić, D. (2010) Pojam reprezentacije, jezički obrat, tekstualizacija i ideologija u studijama medija. Zeničke sveske, 11: 31-50
Fiske, J. (2001) Television Culture: Popular Pleasures and Politics. London: Routledge
Fiske, J., Hartley, J. (2003) Reading television. London: Routledge
Fulton, H. (2005) Introduction: The Power of Narrative. u: Fulton H., Huisman R., Murphet J., Dunn A. [ur.] Narrative and Media, New York: Cambridge University Press, pp. 1-7
Gauntlett, D., Hill, A. (2001) TV Living - Television, Culture and Everyday life. London: Routledge
Gerbner, G., Gross, L., Morgan, M., Signorielli, N. (1986) Living With Television: The Dynamics of the Cultivation Process. u: Bryant J., Zillman D. [ur.] Perspectives on Media Effects, New Jersey: Lawrence Erlbaum, pp. 17-40
Gerhard, J. (2005) Sex and the City. Feminist Media Studies, 5(1): 37-49
Gitlin, T. (1979) Prime Time Ideology: The Hegemonic Process in Television Entertainment. Social Problems, 26(3): 251-266
Herman, L., Vervaeck, B. (2005) Handbook of Narrative Analysis. Houndmills: Palgrave Macmillan
Hol, S. (2013) Mediji i moć. Beograd: Karpos
Huisman, R. (2005) Aspects of Narrative in Series and Serials. u: Fulton H., Huisman R., Murphet J., Dunn A. [ur.] Narrative and Media, New York: Cambridge University Press, pp. 153-172
Kelner, D. (2004) Medijska kultura. Beograd: Clio
Kosanović, S. (2008) Suvremene muško-ženske konstrukcije u američkim televizijskim serijama Seks i grad, Kućanice i Vatreni dečki. Medijska istraživanja, 14(2); 87-102
Milivojević, S. (2001) Javnost i ideološki efekti medija. Reč - časopis za književnost i kulturu i društvena pitanja, Beograd, 64, 10, str. 151-213
Milivojević, S. (2008) Kritička tradicija u istraživanju medija: kulturne studije. CM, 3(8): 29-50
Moran, A. (2009) When TV Formats are Translated. u: Moran A. [ur.] TV Formats Worldwide, Localizing Global Formats, Bristol: Intellect, pp. 39-55
Murphet, J. (2005) Narrative Time. u: Fulton H., Huisman R., Murphet J., Dunn A. [ur.] Narrative and Media, New York: Cambridge University Press, pp. 60-72
Radović, O. (2015) Jugonostalgija u savremenom TV programu - narativi u emisiji 'Šou svih vremena'. CM - časopis za upravljanje komuniciranjem, vol. 10, br. 33, str. 5-26
Rapping, E. (2009) The magical world of daytime soap operas. u: Hammer R., Kellner D. [ur.] Media/cultural studies: Critical approaches, New York: Peter Lang Publishing Inc, pp. 324-374
Squire, C. (2008) Approaches to narrative research. Centre for Narrative Research, University of East London, 1.9.2015, http://eprints.ncrm.ac.uk/419/1/MethodsReviewPaperNCRM-009.pdf
Thio, A. (1972) Toward a Fuller View of American Success Ideology. Pacific Sociological Review, 15(3): 381-393