Metrika članka

  • citati u SCindeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u prethodnih 30 dana:20
  • preuzimanja u prethodnih 30 dana:15
članak: 1 od 1  
Ekonomika poljoprivrede
2018, vol. 65, br. 1, str. 11-32
jezik rada: engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak
doi:10.5937/ekoPolj1801011D

Creative Commons License 4.0
Profitabilnost preduzeća prehrambene industrije u Republici Srbiji
aUniverzitet u Kragujevcu, Ekonomski fakultet
bState University of Novi Pazar, Department of Economic Sciences

e-adresa: vterzic@kg.ac.rs, vujicicmilica@yahoo.com, lristic

Sažetak

Prehrambena industrija je važan segment prerađivačke industrije. Prehrambena industrija EU je vodeća u svetu. Kao važna karakteristika prehrambenog sektora Republike Srbije navodi se izražena dualna struktura, sa mnogo malih i srednjih i manjim brojem velikih privrednih društava. Smatra se da relativno skromna finansijska sredstva za ulaganje u savremenu tehnologiju i povećanje efikasnosti proizvodnje, i pored stranih direktnih investicija, nepovoljno deluju na perspektivu ovog sektora. Konditorska industrija se, prema broju privrednih društava, kapacitetima, obimu proizvodnje, potencijalima za izvoz i broju zaposlenih, ocenjuje kao značajan segment prehrambene industrije i privrede Republike Srbije. Cilj istraživanja je da se ispita da li su renomirana preduzeća u prehrambenoj industriji Republike Srbije profitabilna i da li je reč o rastućoj profitabilnosti ili ne, u poslednjem četvorogodišnjem periodu. Rezultati istraživanja pokazuju da vrednosti relevantnih pokazatelja rentabilnosti značajno variraju u posmatranom periodu naviše i naniže, bez obzira na njihovu reputaciju i konkurentsku poziciju na tržištu.

Ključne reči

Reference

*** (2011) Strategy and policy of industry development in Republic Serbia 2011-2020 (Strategija i politika razvoja industrije Republike Srbije od 2011. do 2020). Beograd: Vlada Republike Srbije
Baker, G.A. (2003) Strategic Planning and Financial Performance in the Food Processing Sector. Review of Agricultural Economics, 25(2): 470-482
Dalton, S. (2015) The analysis of consumers' perception of the confectionary products in the Serbian market (case study of Chipita products). Marketing, vol. 46, br. 4, str. 297-308
EC (2017) Food and drink industry. Brussels, Belgium: European Commission, https://ec.europa.eu/growth/sectors/food_en, (09.11.2017)
Entrena-Durán, F. (2015) Food Production and Eating Habits From Around the World: A Multidisciplinary Approach. New York: Nova Science Publishers, Inc
Gavrilović, M. (2011) Tehnologija konditorskih proizvoda. Novi Sad: Mlinpek Zavod
Grigg, N.P., Walls, L. (2007) Developing statistical thinking for performance improvement in the food industry. International Journal of Quality & Reliability Management, 24(4): 347-369
Lyons, A.C., Ma`aram, A. (2014) An examination of multi-tier supply chain strategy alignment in the food industry. International Journal of Production Research, 52(7): 1911-1925
Market Line (2017) Confectionery in Europe. London, United Kingdom
Market Line (2017) Global confectionery. London, United Kingdom
Pervan, M., Mlikota, M. (2013) What Determines The Profitability of Companies: Case of Croatian Food and Beverage Industry. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 26(1): 277-286
Saitone, T.L., Sexton, R.J. (2017) Concentration and Consolidation in the U. S. Food Supply Chain: The Latest Evidence and Implications for Consumers, Farmers and Policymakers. Economic Review, special issue 2017, pp. 25-59
SORS (2017) Nomenclature of industrial products for the annual survey on industry in 2016. Belgrade: Statistical Office of the Republic of Serbia
Sprr (2014) Strategija poljoprivrede i ruralnog razvoja Republike Srbije za period 2014-2024. Beograd: Vlada Republike Srbije
Szymanski, A., Gorton, M., Hubbard, L. (2007) A Comparative Analysis of Firm Performance in Post-socialist Economies: Evidence from the Polish Food Processing Industry. Post-Communist Economies, 19(4): 433-448