Metrika članka

  • citati u SCindeksu: 0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u prethodnih 30 dana:7
  • preuzimanja u prethodnih 30 dana:5
članak: 1 od 1  
Ekonomika poljoprivrede
2018, vol. 65, br. 1, str. 111-124
jezik rada: engleski
vrsta rada: izvorni naučni članak
doi:10.5937/ekoPolj1801111S

Creative Commons License 4.0
Gastronomske manifestacije kao faktor unapređenja turističke ponude Srbije
aUniversity of Kragujevac, Faculty of Hotel Management and Tourism, Vrnjačka Banja
bAgency for Education 'Academy', Čačak

e-adresa: tanja.stanisic@kg.ac.rs, marija.kostic@kg.ac.rs, m

Sažetak

Pod uticajem globalizacije i masovnog nastanjivanja gradova i urbanih sredina, sve više se oseća nostalgija za tradicionalnim i ruralnim. Sve ovo ide u prilog razvoju manifestacionog i gastronomskog turizma i promociji autohtonih proizvoda i tradicije. Srbija je zemlja u kojoj živi veliki broj nacionalnih manjina, gde svaka od njih ima uticaja na gastronomiju podneblja. Kombinacija svih kuhinja i raznolikost tradicije učinili su srpska jela jedinstvenim. U turističkoj ponudi Srbije postoji veliki broj manifestacija čija su tema gastronomski proizvodi. Manifestacije, kao vid promocije određenog podneblja, postaju sve popularnije i brojnije. U radu su analizirane gastronomske manifestacije kao važan segment turističke ponude Srbije. Metode primenjene u radu su metod korelacione i komparativne analize. Rezultati istraživanja ukazuju na pozitivnu međuzavisnot između broja manifestacija i turističkog prometa u toku godine, dok nije uočeno postojanje međuzavisnosti između broja manifestacija i turističkog prometa po regionima.

Ključne reči

Reference

Aydin, A., Şahin, Ö. (2017) A Cultural, Gastronomic, and Touristic Asset: The Kuşadası Oleatrium Olive and Olive Oil History Museum Case. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4): 180-199
Bjeljac, Ž. (2010) Turističke manifestacije u Srbiji. Beograd: Srpska akademija nauka i umetnosti - Geografski institut Jovan Cvijić
Bjeljac, Ž., Petrović, M., Terzić, A. (2016) Gastronomic events as a part of tourist offer: A case study of Serbia. u: IV International scientific-practical conference Sustainable development of tourism market: International practice and Russian experience, Stavropol, Russia, 11-16 March, Book of proceedings RR pp. 12
Björk, P., Kauppinen-Räisänen, H. (2014) Culinary-gastronomic tourism - a search for local food experiences. Nutrition & Food Science, 44(4): 294-309
Correia, A., Moital, M., da Costa, C.F., Peres, R. (2008) The determinants of gastronomic tourists' satisfaction: a second-order factor analysis. Journal of Foodservice, 19(3): 164-176
Cvijanović, D., Ružić, P. (2017) Ruralni turizam. Vrnjačka Banja: Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji
Čatić, I. (2016) Uloga gastronomskih manifestacija u turističkoj ponudi Istre. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile - Odjel za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije
Everett, S., Aitchison, C. (2007) Food tourism and the regeneration of regional identity in Cornwall: An exploratory case study. u: Aitchison C., Pritchard A. [ur.] Festivals and Events: Culture and Identity in Leisure, Sport and Tourism, Eastbourne, United Kingdom: Leisure Studies Association, 167-192
Fox, R. (2007) Reinventing the gastronomic identity of Croatian tourist destinations. International Journal of Hospitality Management, 26(3): 546-559
Hall, C.M., Mitchell, R. (2002) The changing nature of the relationship between cuisine and tourism in Australia and New Zealand: From fusion cuisine to food networks. u: Hjalager A.M., Richards G. [ur.] Tourism and Gastronomy, London, United Kingdom: Routledge, pp. 188-206
Hjalager, A.M., Richards, G., ur. (2002) Tourism and gastronomy. London, United Kingdom: Routledge
Janković-Milić, V. (2016) Implikacije demografskih promena u Republici Srbiji na makro varijable i nacionalnu konkurentnost. u: Krstić B. [ur.] Faktori konkurentnosti Republike Srbije, Niš, Srbija: Ekonomski fakultet, str. 53-86
Kalenjuk, B., Tešanović, D., Škrinjar, M., Vuksanović, N. (2011) Gastronomski potencijal Vojvodine u funkciji turizma. Zbornik radova Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Br. 40/2011, str. 180-187
Kalenjuk, B., Tešanović, D., Gagić, S., Erdeji, I., Banjac, M. (2015) Offer of authentic food as a condition for gastronomic tourism development. The European Journal of Applied Economics, vol. 12, br. 2, str. 27-34
Kivela, J.J., Crotts, J.C. (2009) Understanding travelers experiences of gastronomy through etymology and narration. Journal of Hospitality and Tourism Research, May 2009
Kivela, J., Crotts, J.C. (2005) Gastronomy Tourism. Journal of Culinary Science & Technology, 4(2-3): 39-55
Kostić, M., Petrović, M. (2015) Navike studenata u potrošnji brze hrane na teritoriji Vrnjačke Banje. u: 10. Nacionalna konferencija o kvalitetu života, 4-6 jun, 2015, Kragujevac, Srbija, Kragujevac: Fakultet inženjerskih nauka, str. B31-B36
Mason, M.C., Paggiaro, A. (2012) Investigating the role of festivalscape in culinary tourism: The case of food and wine events. Tourism Management, 33(6): 1329-1336
National Tourism Orgnisation of Serbia (2017) Events. Belgrade, Serbia, http://www.serbia.travel/upload/documents/brosure/2017/events2017.pdf
Radovic, G., Pejanovic, R., Njegovan, Z., Kosic, K. (2012) Event tourism as a potential generator of development of the rural tourism in the Republic of Serbia. u: Third International Scientific Symposium Agrosym Jahorina 2012, Jahorina, Bosnia and Hercegovina, Proceedings, 698-704
Santich, B. (2004) The study of gastronomy and its relevance to hospitality education and training. International Journal of Hospitality Management, 23(1): 15-24
Sormaz, U., Akmese, H., Gunes, E., Aras, S. (2016) Gastronomy in Tourism. Procedia Economics and Finance, 39: 725-730
Statistical Office of the Republic of Serbia (2017) Services (catering trade and tourism, transport and communications). Monthly Statistical Bulletin, Belgrade, Serbia, http://www.stat.gov.rs/WebSite/repository/documents/00/02/45/87/MSB-01-2017.pdf
Statistical Office of the Republic of Serbia (2017) Statistical yearbook of the Republic of Serbia: Tourism and catering trade. Belgrade, Serbia, http://www.stat.gov.rs/WebSite/repository/documents/00/02/64/14/16-Turizam.pdf
Stojanović, D. (2013) Gastronomija kao faktor razvoja ruralnog turizma. Beograd: Univerzitet Singidunum
Štimac, L. (2016) Marketing u gastronomskom turizmu. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile - Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković
Vrančić, M. (2016) Uloga manifestacija u kreiranju turističke ponude destinacije. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile - Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković
Vujko, A., Petrović, M.D., Dragosavac, M., Ćurčić, N., Gajić, T. (2017) The linkage between traditional food and loyalty of tourists to the rural destination. Teme, vol. 41, br. 2, str. 475-487
Vukić, M. (2015) Model optimalnog tržišnog pozicioniranja u turizmu baziran na preferencijama turista. Beograd: Fakultet organizacionih nauka, doktorska disertacija
Wargenau, A., Che, D. (2006) Wine tourism development and marketing strategies in Southwest Michigan. International Journal of Wine Marketing, 18(1): 45-60