Metrika članka

  • citati u SCindeksu: 0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u prethodnih 30 dana:5
  • preuzimanja u prethodnih 30 dana:5
članak: 1 od 1  
Ekonomika poljoprivrede
2018, vol. 65, br. 1, str. 349-354
jezik rada: engleski
vrsta rada: pregledni članak
doi:10.5937/ekoPolj1801349D

Creative Commons License 4.0
Pivo i industrija piva u Republici Slovačkoj
aComenius University, Faculty of Management, Bratislava, Slovak Republic + College of Business and Hotel, Brno, Czech Republic
bUniverzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
cComenius University, Faculty of Management, Bratislava, Slovak Republic
dCollege of Business and Hotel, Brno, Czech Republic
eNational Bank of Serbia, Belgrade

e-adresa: branislav.dudic@fm.uniba.sk, zdenkadudic@yahoo.com

Sažetak

Tradicija pivarske industrije u Republici Slovačkoj datira iz 19 veka, kada se i pojavljuje prva proizvodnja piva. Slovaci su veliki ljubitelji piva, što je primetno velikom konzumacijom istog ali i povećanjem broja pivara. Proizvodnja piva je veoma značajna za razvoj privrede u Republici Slovačkoj, jer time privlači strane direktne investicije, otvara nova radna mesta, modernizuje sam proces proizvodnje, uvode se nove mašine i oprema, modernizuju se preduzeća, podstiče se primena novih tehnologija, itd. Na teritoriji Republike Slovačke otvaraju svoje sedišta i fabrike i najveće multinacionalne korporacije iz pivarske industrije kao što je Heineken International, pivara Topvar, kao i Steiner ali i mnoge druge svetski poznate pivare. Velike promene Republika Slovačka beleži otvaranjem malih nezavisnih pivara. Cilj ovog rada je da prikaže na veliki značaj i uticaj koji ima pivarska industrija na ekonomiju Republike Slovačke, kao i da prikaže pozitivne uticaje na samu privredu ali i nedostatke koji se pojavljuju u ovoj oblasti.

Ključne reči

Reference

*** (2017) Historia piva. http://www.freezi.net/pivo/historia.htm
*** (2017) Kirin Holdings Company limited. http://www.kirinholdings.co.jp/english/news/2017/index.html
Barat, P. (2001) Sociológia. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita
Euromonitor Interanational (2017) http://www.euromonitor.com/beer
Heineken Slovensko (2017) http://www.heinekenslovensko.sk/
Kotler, P. (2000) Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press
OECD (2017) http://www.oecd.org/health/health-data.htm
Statistics Portal (2017) https://www.statista.com/statistics/444589/european-beer-consumption-per-capita-by-country/