Metrika članka

  • citati u SCindeksu: 0
  • citati u Google Scholaru:[=>]
  • posete u prethodnih 30 dana:6
  • preuzimanja u prethodnih 30 dana:4
članak: 1 od 1  
Ekonomika poljoprivrede
2018, vol. 65, br. 1, str. 355-372
jezik rada: engleski
vrsta rada: pregledni članak
doi:10.5937/ekoPolj1801355B

Creative Commons License 4.0
Mogućnosti razvoja ruralnog turizma na području opštine Trstenik
University of Kragujevac, Faculty of Hotel Management and Tourism, Vrnjci Spa

e-adresa: jelenabicanin9@gmail.com

Sažetak

Povoljan geografski položaj opštine Trstenik, koja je smeštena u plodnoj dolini Zapadne Morave, omogućio bi lokalnom stanovništvu da se bavi ruralnim turizmom, kome je posvećeno nedovoljno pažnje uprkos potencijalnim pozitivnim efektima koje bi njegov razvoj doneo. Primarni cilj ovog istraživačkog rada bio je sagledavanje potencijala opštine, koji bi doprineli razvoju ruralnog turizma. Istraživanje je sprovedeno u periodu od 20. jula do 2.septembra 2017. godine na uzorku od 138 ispitanika. Za potrebe istraživanja na raspolaganju su bile sledeće metode: kvantitativni pristup ispitivanja javnog mnjenja u vidu anketnih upitnika zatvorenog i anonimnog tipa, metod analize, metod uzorka, kao i metod deskripcije. Rezultati istraživanja su pokazali sledeće: teritorija ove opštine raspolaže potencijalom za razvoj ruralnog turizma uprkos nedostatku smeštajnih kapaciteta i nedovoljnoj motivisanosti lokalnog stanovništva za bavljenje turizmom, a društvene mreže bi mogle pružiti doprinos njegovoj promociji i razvoju .Ograničenje rada se ogleda u malom obimu ciljne grupe ispitanika, što ostavlja mogućnost za proširenje istraživanja van granica teritorije ove opštine.

Ključne reči

ruralni turizam; Trstenik; potencijali; promocija; društvene mreže

Reference

Novododat članak: provera, normiranje i linkovanje referenci u toku.
Ambrosio-Albalá, M., Bastiaensen, J. (2010): The new territorial paradigm of rural development: Theoretical foundations from systems and institutional theories, Institute of Development Policy and Management, University of Antwerp, Antwerp, Belgium (available at: http://www.ua.ac.be/objs/00251118.pdf , accessed on: 26/12/2017).
Cavaye, J. (2001): Rural Community Development - New Challenges and Enduring Dilemmas, The Journal of Regional Analysis & Policy, vol. 31, no. 2, pp. 111-112, Published online in Journal of Regional Analysis & Policy (available at: http://www.jrap-journal.org/pastvolumes/2000/v31/31-2-8.pdf , accessed on: 19/2/2018).
Cvijanović, D., Mihailović, B., Vukotić, S. (2016): Marketing i konsalting u funkciji razvoja turizma Srbije, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd, Serbia.
Cvijanović, D., Ružić, P. (2017): Ruralni turizam, Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji, Univerzitet u Kragujevcu, Vrnjačka Banja, Serbia.
Čikić, J., Jovanović, T. (2015): Difuzija znanja i razvoj ruralnog turizma u Vojvodini, Univerzitet u Novom Sadu. Prirodno-matematički fakultet. Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad, Serbia.
Damnjanović, I., Petronić Petrović, L., Tešić, B., Urošević, S. (2015): Informacionokomunikacione tehnologije i održivost u funkciji stvaranja konkurentnog turističkog proizvoda, Synthesis 2015-International Scientific Conference of IT and Business- Related Research. doi: 10.15308/Synthesis-2015-566-572, Beograd, Srbija, pp. 566-572 (available at: http://portal.sinteza.singidunum.ac.rs/paper/338 , accessed on: 26/12/2017).
Đorđević Milošević, S., Milovanović, J. (2012): Održivi turizam u funkciji ruralnog razvoja. Mala poljoprivredna gazdinstva i ruralni turizam u Srbiji, Fakultet za primenjenu ekologiju Futura. Univerzitet Singidunum. Agroznanje. FAO, Beograd. Vršac. Budimpešta, Serbia. Hungary (available at: http://srpskamagaza.com/doks/ Odrzivi_Turizam_elektronsko_izdanje.pdf , accessed on: 26/12/2017).
Đukić, S., Glavaš-Trbić, D., Banjac, N. (2017): Management Problems of Rural Development in Fruška Gora, Economics of Agriculture, vol.64, no.1, pp. 28-35, The Balkan Scientific Association of Agrarian Economists, Belgrade, Serbia, Institute of Agricultural Economics, Belgrade, Serbia, Academy of Economic Studies, Bucharest, Romania (available at: http://www.ea.bg.ac.rs/images/Arhiva/2017/ Broj%201/2%20EP%201%202017%20lq-2.pdf , accessed on: 26/12/2017).
Maksin, M. (2012): Turizam i prostor, Univerzitet Singidunum, Beograd, Serbia (available at: https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/40818-turizam-i-prostor , accessed on: 26/12/2017).
Maksin, M., Pucar, M., Korać, M., Milijić, S. (2009): Menadžment prirodnih i kulturnih resursa u turizmu, Univerzitet Singidunum, Beograd, Serbia (available at: https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/40920-menadzment-prirodnih-ikulturnih-resursa-u-turizmu , accessed on: 26/12/2017).
Markov, S. (2006): Seoski turizam- preduzetnička aktivnost u seoskim područjima iz sociološke perspektive, Naučno-stručni časopis iz turizma. Turizam br. 10. Savremene tendencije u turizmu 2006., no. 10, pp. 42-44, Prirodno-matematički fakultet. Institut za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad, Serbia (available at: http://www.dgt.uns.ac.rs/turizam/arhiva/turizam10.pdf , accessed on: 26/12/2017).
McKercher, B. (2016): Do Attractions Attract Tourists? A Framework to Access the Importance of Attractions in Driving Demand, International Journal of Tourism Research, vol. 19 , pp. 120-122 , Published online in Wiley Online Library (available at: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jtr.2091/epdf , accessed on: 26/12/2017).
Milenković, S., Utvić, S. (2013): The Challenges of Rural Areas in Serbia Promising Tourist Activities, Economics of Agriculture , vol. 60, no. 1, p. 66, The Balkan Scientific Association of Agrarian Economists, Belgrade, Serbia, Institute of Agricultural Economics, Belgrade, Serbia, Academy of Economic Studies, Bucharest, Romania (available at: http://www.ea.bg.ac.rs/images/ Arhiva/2013/Broj%201%20-%202013_%20Issue%201%20-%202013/5%20 -%20Milenkovic,%20Utvic.pdf , accessed on: 26/12/2017).
Njegovan, Z. (2016): Ekonomika turizma i seoskog turizma, Poljoprivredni fakultet. Univerzitet u Novom Sadu, Novi Sad, Serbia.
Okazaki, S., Andreu, L., Campo, S. (2016): Knowledge Sharing Among Tourists via Social Media: A Comparison Between Facebook and Trip Advisor, International Journal of Tourism Research, vol. 19, pp. 107-108, Published online in Wiley Online Library (available at: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jtr.2091/ epdf , accessed on: 26/12/2017).
Popesku, J., Rosić, I. (1999): Ključni aspekti razvoja seoskog turizma Srbije, Ekonomski fakultet. Univerzitet u Kragujevcu, Kragujevac, Serbia.
Saravanakumar, M., SuganthaLakshmi, T. (2012): Social Media Marketing, Life Science Journal, pp. 4444-4451 (available at: http://www.lifesciencesite.com/lsj/life0904/670_13061life0904_4444_4451.pdf , accessed on: 26/12/2017).
Sheenan, L., Vargas-Sanchez, A., Presenza, A., Abbate, T. (2016): The Use of Intelligence in Tourism Destination Management: An Emerging Role for DMOs, International Journal of Tourism Research, vol. 18, p. 549, Published online in Wiley Online Library (available at: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ jtr.2072/pdf , accessed on: 26/12/2017).
Stelzner, M.A. (2016): 2016 Social Media Marketing Industry Report: How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses, Social Media Examiner, Poway, California, United States (available at: https://www.socialmediaexaminer.com/wp-content/uploads/2016/05/SocialMediaMarketingIndustryReport2016. pdf , accessed on: 26/12/2017).
Stojković, M. (2013): Primena društvenih mreža u turizmu i ugostiteljstvu. Priručnik za osnovnu primenu društvenih mreža u promociji i plasmanu turističkougostiteljske ponude, Specijalizovana agencija TMC- Tourism Management and Consulting, Bor, Serbia.
Strategija razvoja turizma Republike Srbije za period 2016-2025, Službeni glasnik, Srbija, 2016 (available at: http://mtt.gov.rs/download/3/strategija.pdf).
Škorić, D. (2013): Seoski turizam u Srbiji- preporuke za promene u lokalnim zajednicama prema iskustvima iz prakse, SANU, Beograd, Serbia.
Štetić, S., Šimičević, D., Ćurčić, N. (2013): Specifični oblici turizma, Snežana Štetić, Beograd, Serbia.
Štetić, S., Todorović, M. (2009): Ruralni turizam, Geografski fakultet. Univerzitet u Beogradu, Beograd, Serbia.
Tsai, C.T. (2016): Memorable Tourist Experiences and Place Attachment When Consuming Local Food, International Journal of Tourism Research, vol. 18, p. 536, Published online in Wiley Online Library (available at: http://onlinelibrary. wiley.com/doi/10.1002/jtr.2070/epdf , accessed on: 26/12/2017).
Valrabenštajn, K. (2007): Uticaj brenda i imidža turističke destinacije na percepciju kvaliteta turističkog proizvoda kod potencijalnih turista, Naučnostručni časopis iz turizma. Turizam br. 11. Savremene tendencije u turizmu 2007., no. 11, pp. 186-187, Prirodno-matematički fakultet. Institut za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad, Serbia (available at: http://www.dgt.uns.ac.rs/turizam/ arhiva/turizam11.pdf , accessed on: 26/12/2017).
Vojnović, B., Cvijanović, D., Stefanović, V. (2012): Razvojni aspekti turističke delatnosti, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd, Serbia.