Metrika

  • citati u SCIndeksu: [3]
  • citati u CrossRef-u:[1]
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:1

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2013, vol. 44, br. 2, str. 103-114
Marketing istraživanje determinanti potrošnje vina u AP Vojvodini
aUniverzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet, Subotica
b'Svetozar Miletić' Secondary School of Economics, Novi Sad

e-adresasazu@ef.uns.ac.rs, lsmg@ptt.rs, mira.chelic@gmail.com
Ključne reči: navike u potrošnji vina; determinante potrošnje; segmentacija potrošača vina
Sažetak
Do pre nekoliko decenija vojvođansko tržište je kao segment srpskog tržišta imalo odlučujuću ulogu u proizvodnji vina. Potrošnja vina je u sedamdesetim godinama iznosila trideset litara per capita, dok se četrdeset godina kasnija ona smanjila na oko tri litre. U savremenim uslovima razvoj tehnologije uglavnom ima pozitivan uticaj na svakodnevni život, što nije slučaj sa proizvodnjom vina, vinskom kulturom i njenom potrošnjom, u kojoj sferi su razvojni trendovi imali obrnuti efekat. Posledicom toga, duga negovana tradicija vina je skoro izčezla, omogućujući da njeno mesto preuzmu druga pića i kulture. Ekonomski i kulturni razvoj i proizvodnja vina su na neki način zapostavljeni. U međuvremenu proizvođači piva i bezalkoholnih pića su preuzeli primat, što je naišlo na prihvatanje, ovih intenzivno promovisanih proizvoda proizvođača, od strane potrošača mlađe generacije. Vino, kao 'božansko piće simbol je sreće, mudrosti, zdravlja i života', dobro je poznato u većini kultura što joj ipak mora omogućiti nastavak stare slave. Potencijali vina tek treba da se istraže na način da potrošnja vina dostigne, pa čak i prestigne svoje nekadašnje mesto u društvu. Cilj ovog rada je da se istraže determinante (geografske, demografske, ekonomske, sociološke i psihološke) koje u najvećoj meri opredeljuju ponašanje potrošača i tradicionalne proizvođače vina u Vojvodini.
Reference
Cindrić, P., Korać, N., Kovač, V. (1994) Sorte vinove loze - metode i rezultati ispitivanja. Novi Sad-Beograd-Zemun: Prometej
Ćelić, M. (2011) Marketing istraživanje ponašanja potrošača vina na tržištu Vojvodine. Subotica: Faculty of Economics in Subotica, unpublished master's thesis
Gutić, D., Vice, B. (2009) Ponašanje potrošača. Makarska: Fortunagraf
Kotler, F., Vong, V., Sonders, Dž., Armstrong, G. (2007) Principi marketinga. Beograd: Mate
Kotler, P., Keller, K.L. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data status
Kovač, V., Pekić, B. (1991) Proantocijanidoli grožda i vina. Savremena poljoprivreda, Novi Sad, 39, br. 4, str. 5-14
Maričić, B.R. (2011) Ponašanje potrošača. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog Fakulteta
Salai, S., Božidarević, D. (2009) Marketing istraživanje. Subotica: Ekonomski fakultet
 

O članku

jezik rada: engleski
vrsta rada: prethodno saopštenje
DOI: 10.5937/markt1302103S
objavljen u SCIndeksu: 09.09.2013.

Povezani članci