Metrika

  • citati u SCIndeksu: [1]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:1
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2010, vol. 58, br. 1, str. 5-35
Minimalne maloprodajne cene - legalizam naspram efikasnosti
Univerzitet u Beogradu, Pravni fakultet
Ključne reči: minimalne maloprodajne cene; automatska ništavost; konkurencija između i unutar robnih marki; supstitucija tražnje; prećutni kartel
Sažetak
Minimalne maloprodajne cene (dalje: MMC) analiziraju se s ekonomske i pravne tačke gledišta na jednom konkretnom primeru iz prakse. U našem pravnom sistemu ugovorne klauzule o MMC su zabranjene i automatski ništave. U konkretnom slučaju ekonomska analiza ne podržava ovakvu rigidnost i upućuje na promenu regulative. MMC ne moraju uvek da dovedu do narušavanja konkurencije na relevantnom tržištu proizvoda, tako da bi trebalo dati šansu tržišnim učesnicima da dokažu opravdanost svoje prodajne politike. Time bi se stvorila osnova za donošenje obrazložene odluke u kojoj bi se uporedili negativni efekti ograničavanja konkurencije unutar jedne robne marke sa pozitivnim efektima povećanja konkurencije između više robnih marki i unapređenja efikasnosti u distribuciji proizvoda. Ujedno, bio bi napravljen bolji odnos između drakonskih kazni i verovatnoće donošenja ekonomski pogrešnih odluka o zaštiti konkurencije. Ekonomska analiza zasniva se na oceni elastičnosti tražnje u sistemu linearnih jednačina tražnje ocenjenih uz ograničenja na parametre i na impulsnim funkcijama u okviru vektorskog autoregresivnog modela. Pravna analiza upoređuje zakonodavna rešenja u Srbiji i Evropskoj uniji.
Reference
*** (2008) Consolidated versions of the treaty of European Union and the treaty of the functioning of European Union. C. 115/01
Begović, B., Pavić, V. (2009) Jasna i neposredna opasnost - prikaz novog zakona o zaštiti konkurencije. Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, vol. 57, br. 2, str. 70-88
Bishop, S., Walker, M. (2002) The economics of EC competition law: Concepts, application and measurement. London: Sweet&Maxwell
Commission Notice (2000) Guidelines on vertical restraints. C291/1
Davis, P., Garces, E. (2010) Quantitative techniques for competition and antitrust analysis. Princeton: Princeton University Press
Deaton, A., Muellbauer, J. (1980) An almost ideal demand system. American Economic Review, 70
Dixit, A., Stiglitz, J. (1977) Monopolistic competition and optimum product diversity. American Economic Review, 67
Engle, R., Granger, C. (1987) Cointegration and error correction: Representation, estimation and testing. Econometrica, 55
Gippini-Fournier, E. (2010) Resale Price maintenance in the EU: In statu quo Ante bellum?. u: Hawk B. [ur.] Annual conference on international antitrust law and policy (XXXVI), Fordham: Fordham Corporate Law Institute
Granger, C. (1969) Investigating causal relations by econometric models and cross-spectral methods. Econometrica, 52
Green, W.H. (2002) Econometric analysis. New Jersey: Prentice Hall
Hausman, J., Leonard, G., Zona, J.D. (1994) Competitive analysis with differentiated products. Annales D'Economie et De Statistique, 34
Johansen, S. (1995) Likelihood-based inference in cointegrated vector-autoregressive models. Oxford: Oxford University Press
Motta, M. (2004) Competition policy: Theory and practice. Cambridge: Cambridge University Press
OECD (2008) Roundtable on resale Price maintenance. DAF/COMP
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: članak
objavljen u SCIndeksu: 07.09.2010.