Metrika

  • citati u SCIndeksu: [2]
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:3
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2011, vol. 59, br. 1, str. 35-54
Načelo specijalnosti žiga i zabrana razvodnjavanja čuvenog žiga - pravnoekonomsko tumačenje
Univerzitet u Beogradu, Pravni fakultet

e-adresaslobodan.mark@sezampro.rs
Ključne reči: robni znak; žig; asimetrija informacija; efikasnost tržišta
Sažetak
Posle prikaza ekonomske zasnovanosti zaštite robnih marki žigom, u članku je izvršena analiza dva bitna instituta prava žiga: načela specijalnosti žiga (pravilo) i zabrane razvodnjavanja čuvenog žiga (izuzetak). Cilj analize je da se utvrdi ekonomska logika njihovog delovanja i da se na taj način ukaže na širinu okvira u kojem se izuzetak može tumačiti. Zaključak je da se zabrana razvodnjavanja čuvenog žiga može kretati samo u okvirima osnovne ekonomske funkcije žiga, a to je povećanje efikasnosti tržišta putem smanjenja asimetrije informisanosti između ponuđača i potražilaca robe. Nasuprot tome, svojinska logika zabrane razvodnjavanja čuvenog žiga vodi preširokom tumačenju ovog izuzetka i nema svog ekonomskog opravdanja.
Reference
*** (2000) Joint recommendation concerning provisions on the protection of well-known marks. WIPO, www.wipo.int/about-ip/en/development_iplaw/pub833.htm, pristup marta 2010
Akerlof, G. (1970) The market for 'Lemons': Quality uncertainty and the market mechanism. Quarterly Journal of Economics, 84(3), str. 488-500
Assaf, K. (2009) Kulturelle Bedeutung des Markenschutzes. GRUR Internationaler Teil, 1/12-14
Barnes, D.W. (2006) A new economics of trademarks. Northwerstern Journal Of Technology And Intellectual Property, 5, 1/56
Barton, B. (2005) Search and persuasion in trademark law. Michigan Law Review, 103, 8/2020
Baumbach, A., Hefermehl, W. (1979) Warenzeichengesetz. Munchen
Begović, B., Labus, M., Jovanović, A. (2008) Ekonomija za pravnike. Beograd: Pravni fakultet
Landes, W.M., Posner, R.A. (2003) The economic structure of intellectual property law. Cambridge, Mass: Harvard University Press
Lemley, M.A. (2004) Property, intellectual property and free riding. Texas Law Review, 83, 1058
Lemley, M.A. (1999) The modern lanham act and the death of common sens. Yale Law Journal, 108, 7/1697-1703
Marković, S.M. (2007) Pravo intelektualne svojine. Beograd
Mckenna, M.P. (2006-2007) The normative foundations of trademark law. Notre Dame Law Review, 82, 5, 1916
Ramello, G.B. (2006) What is a sign?: Trademark and economic theory. Journal Of Economic Surveys, 20, 4/561
Schechter, F.I. (1927) The rational basis of trademark protection. Harvard Law Review, 40, 6, 819
Stacey, D.L., Lemley, M.A. (2004-2005) Trademarks consumer search costs on the Internet. Houston Law Review, 41, str. 790-791
Welkovitz, D.S. (1991) Reexamining trademark dilution. Vanderbilt Law Review, 44/539-546
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: članak
objavljen u SCIndeksu: 14.09.2011.

Povezani članci

Anali Pravnog fak Beograd (2012)
Utvrđivanje relevantnog tržišta - osvrt na zabludu iz slučaja cellophane
Rakić Ivana

Anali Pravnog fak Beograd (2013)
Zaštita poznatih žigova po direktivi broj 89/104/EE3
Vlašković Ksenija

Anali Pravnog fak Beograd (2014)
Televizijski formati kao (ne)zaštićena intelektualna dobra
Popović Dušan V.

prikaži sve [34]