- citati u SCIndeksu: [1]
- citati u CrossRef-u:0
- citati u Google Scholaru:[
]
- posete u poslednjih 30 dana:1
- preuzimanja u poslednjih 30 dana:0
|
|
2013, vol. 61, br. 1, str. 266-280
|
Zaštita poznatih žigova po direktivi broj 89/104/EE3
Protection of the well-known trademarks under directive number 89/104/EEC
Ključne reči: Sličnost oznaka; Misaona veza; Prizvati u sećanje; Moć razlikovanja; Ugled žiga
Sažetak
Prvom direktivom o harmonizaciji propisa država članica Evropske ekonomske zajednice o žigovima pružena je mogućnost državama članicama da predvide proširenu zaštitu za poznate žigove, koja se odnosi i na proizvode i usluge koji nisu slični proizvodima i uslugama za koje je registrovan poznati žig. Osnovni uslov za zaštitu svih žigova, bez obzira na stepen njihove poznatosti, je da su žigom zaštićena i kasnija oznaka u izvesnoj meri međusobno slične. Kada je reč o zaštiti oznaka zaštićenih žigovima sa normalnom moći obeležavanja, oznake moraju biti slične u tolikoj meri da postoji opasnost zamene. Međutim, kod poznatih žigova stepen sličnosti oznaka je niži i mora biti samo toliki da na osnovu njega promet misaono dovodi u vezu oznaku zaštićenu poznatim žigom i kasniju oznaku. Tek kada se ustanovi takva sličnost, pristupa se ispitivanju ostalih uslova za povredu poznatog žiga. Da bi se govorilo o misaonoj vezi, neophodno je utvrditi sve relevantne okolnosti konkretnog slučaja i oceniti ih u njihovoj korelaciji i interakciji. Prvom direktivom je stvoren jedinstveni sistem zaštite slavnih i poznatih žigova, čime je ukinuta oštra granica koja je u ranijoj praksi postojala između ovih žigova.
Abstract
With the First Council Directive No. 89/104/EEC of 21 December 1988 to approximate the laws of the Member States relating to trade marks, the member states were given an opportunity to provide extended protection for well-known trademarks, which is also applied to the goods and services which are not identical with or similar to the goods and services for which the well-known trade mark is registered. The basic requirement for the protection of all trademarks, regardless of how famous they are, is that the trademark and later signs are to some extent similar to each other. When it comes to the common trademarks protection, an extremely high degree of similarity is necessary. However, when the famous trademarks protection is in question, a degree of similarity required is low and it has to be that way in order to associate the famous trademark and the later sign. At the point of establishing such a similarity, we can identify other conditions of trademark infringement. In order to talk about the likelihood of association - it is necessary to identify all the relevant circumstances of the case itself and evaluate them in their correlation and interaction. The Directive has created the unique system of protection of famous and well-known trade marks, thus eliminating the sharp boundary that existed between these types of marks in the earlier practice.
|
|
|
Reference
|
|
*** (2008) Concil directive 2008/95/EEC. OJ EC, Nr. L 299, 25
|
|
*** (1988) First Council Directive 89/104/EEC of 21 December 1988 to approximate the laws of the Member States relating to trade marks. Official Journal, L 40, 11/02/1989 str. 0001-0007
|
|
Baumbach, A. (2001) Wettbewerbsrecht. München, 767-782, Band 13
|
|
Clelland, M. (2010) Protection of famous marks under new dilution act. World Trademark Review, 9: 76
|
|
Fezer, K. (2001) Markenrecht. München, 3. Auflage
|
|
Gonsalves, M. (2006) The protection of well-known trademark in case C-480/01. European Intellectual Property Review, 3: 181
|
1
|
Marković, S. (2011) Načelo specijalnosti žiga i zabrana razvodnjavanja čuvenog žiga - pravnoekonomsko tumačenje. Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, vol. 59, br. 1, str. 35-54
|
16
|
Marković, S.M. (2000) Pravo intelektualne svojine. Beograd: Službeni glasnik
|
|
Marseland, V. (2005) Famous trademarks in EU law. World Trademark Review, 4: 69
|
|
Michael, S. (1995) Der Sonderschutz bekannter Marken. Gewerblicher Rechtsschutz und Urheberrecht / GRUR
|
|
Vlašković, B.B. (1996) Prikaz pravne zaštite slavnih i poznatih žigova u vezi s pravom EU i pravom SRJ. Pravo i privreda, vol. 34, br. 5-8, str. 549-558
|
3
|
Vlašković, B.B. (1992) Pravna zaštita slavnih žigova. Beograd: Savezni zavod za patente
|
|
Winkhaus, A. (2010) Der Begriff der Zeichenähnlickhkeit beim Sonderschutz bekannter Marken - Ein Analyse unter besonderer Berücksichtigung ökonomischer Markenfunktionen. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH
|
|
|
|