Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:2
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:0

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2010, br. 126-1, str. 84-93
Savremeni grad kao prostor spektakla - pozornica ili scena
Univerzitet Singidunum, Akademija lepih umetnosti, Beograd
Ključne reči: savremeni grad; gradski prostor; spektakl; urbani spektakl; urbani tekst; gradska scena; prizor; spektakularizacija grada
Sažetak
Izgled i upotreba grada na kraju 20. veka bivaju značajno izmenjeni. Grad postaje arena koja se, zahvaljujući globalnim kretanjima, informatičkom društvu, borbi za međusobni prestiž gradova, ali i drugačijem oblikovanju normi, kulturi ponašanja i tipizaciji stilova života, transformiše u urbanu pozornicu. Preuzimajući sve više scenografska obeležja, savremeni grad postaje mesto na kome tržišna ideologija usmerava i određuje sredstva komunikacije, ali i način percepcije. U procesu karakterizacije savremenog grada značajno mesto zauzima odnos između fizičke strukture građene sredine, sceničnosti objekata i urbanih prostora, i spektakla i prostornog uobličavanja scenskih događaja. Doživljaj urbanog prostora zahteva i sposobnost scenografske percepcije grada. Spektakl, tako, predstavlja jednu od najznačajnijih oblasti života i važan činilac karaktera savremenog grada.
Reference
Bazik, D. (1996) Scenografija gradskog prostora - put do ljudske svesti. u: Spektakl-grad-identitet, Beograd: YUSTAT
Bobić, M. (2000) Grad izmeću arene i scene. u: Dragićević-Šešić M., Šentevska [ur.] Urbani spektakl, Beograd: Clio i YUSTAT
Cekić, N., Anđelković, M., Mitković, P. (1996) Kriza identiteta grada ili nestanak javnog, urbanog čoveka. u: Spektakl-grad-identitet, Beograd: YUSTAT, 118
Ćosić, B. (1970) Mixed media. Beograd: Autorsko izdanje
Dinulović, R. (1996) Spektakl i urbani identitet. u: Spektakl-grad-identitet, Beograd: YUSTAT, str. 10
Dinulović, R. (2008) Arhitektura pozorišta XX veka. Beograd: Clio
Dragićević-Šešić, M.D. (1996) Grad kao prostor spektakla. u: Spektakl-grad-identitet, Beograd: YUSTAT, str.13
Eko, U. (1973) Kultura, informacija, komunikacija. Beograd: Nolit
Gionanni, J. (2001) The Bilbao effect. Red Herring, 12 February, http://www.acturban.org/biennial/doc_net_cities/the_bilbao_effect.htm, 25. oktobar 2006
Halprin, L. (1973) Gradovi. Beograd: Građevinska knjiga
Hočevar, M. (2003) Prostori igre. Beograd: Jugoslovensko dramsko pozorište
Lajak, P. (2000) Šalon na ulici. u: Dragićević-Šešić M., Šentevska [ur.] Urbani spektakl, Beograd: Clio, str. 73
Moore, R. (1999) Vertigo - the strange new world of the contemporary city. London: Laurence King Publishing
Popović-Radović, M. (2000) Poetika svakodnevnog. Novi Sad: Prometej
Šuvaković, M. (1996) Asimetrija spektakla - grad, pozornica i ekran. u: Spektakl-grad-identitet, Beograd: YUSTAT
Venturi, R., Skot, B.D., Ajzenur, S. (1988) Pouke Las Vegasa zaboravljeni simbolizam arhitektonske forme. Beograd: Građevinska knjiga
Vujović, S.Đ. (1997) Grad spektakl identitet - traganje za modernim, kulturnim identitetom grada. u: Spektakl-grad-identitet, Beograd: YUSTAT
Zolkver, D. (2006) Olympian effects. u: Rockwell D., Mau B. [ur.] Spectacle, London: Phaidon Press Ltd, str. 38
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: neklasifikovan
objavljen u SCIndeksu: 08.04.2011.

Povezani članci