Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:2
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:1

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2017, br. 155, str. 146-158
Kako je lice postalo maska u savremenoj srpskoj drami
Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti
Ključne reči: maska; lice; identitet; žena; savremena drama; savremeno društvo
Sažetak
Autorka na primeru četiri savremene srpske drame nastale nakon 2000. godine (Milena Marković Šine, Biljana Srbljanović Skakavci, Maja Pelević Pomorandžina kora i Olga Dimitrijević Moja ti) analizira različite pristupe licu kao maski, pojavi naratora u dramskoj formi kao maske autora. Predstavljajući svoje likove kao maske, a ne celovita zaokružena bića, dramske spisateljice demistifikuju sam čin pisanja i odnose se sasvim slobodno prema dramskoj formi. Lica koja su maske omogućavaju spisateljicama da ispituju različite društvene pojave koje su skrivene ispod vela normalnosti, društvene inercije i medijskih mistifikacija koje ka nama projektuju željenu sliku društva i nas samih.
Reference
Dimitrijević, O. (2015) Kako je dobro videti te opet. Scena, Novi Sad, Sterijino pozorje, br. 3
Fischer-Lichte, E. (2015) Semiotika kazališta. Zagreb: Disput
Ibersfeld, A. (2001) Ključni termini pozorišne analize. Beograd: CENPI
Klajn, I., Šipka.M. (2006) Veliki rečnik stranih reči i izraza. Novi Sad: Prometej
Marjanović, V. (2008) Maske, maskiranje i rituali u Srbiji. Beograd: Čigoja
Marković, M. (2006) Drame. Irig: Srpska čitaonica
Pelević, M. (2006) Pomorandžina kora. u: Jovanov S.; Jezerkić V. [ur.] Predsmrtna mladost - antologija najnovije srpske drame 1995-2005, Novi Sad: Sterijino pozorje
Sarazak, Ž.P. (2012) Poetika moderne drame. Beograd: Clio
Srbljanović, B. (2007) Barbelo o psima i deci i Skakavci. Beograd: JDP
Ševalije, Ž., Gerbran, A. (2004) Rečnik simbola. Novi Sad: Stilos
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
DOI: 10.5937/kultura1755146M
objavljen u SCIndeksu: 19.12.2017.