Metrika

  • citati u SCIndeksu: 0
  • citati u CrossRef-u:0
  • citati u Google Scholaru:[]
  • posete u poslednjih 30 dana:10
  • preuzimanja u poslednjih 30 dana:8

Sadržaj

članak: 1 od 1  
2018, br. 161, str. 389-398
Estetika i filozofija medija
Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet dramskih umetnosti
Ključne reči: estetika; filozofija medija; estetika komunikacija; estetika medija; kritika
Sažetak
Tekst se bavi odnosom estetike i filozofije medija, i to na više načina. Najpre, u članku se konstatuje da se filozofija medija pojavila u okrilju estetike, tačnije savremene estetike. Potom se okvirno određuje njen predmet istraživanja, a u odnosu na estetiku kao prethodeću disciplinu. Komparacija između estetike i filozofije medija nastavlja se i u pogledu metoda istraživanja. Naime, filozofija medija se, za razliku od estetike, javlja isključivo u kontekstu interdisciplinarnih istraživanja. Zatim se filozofija medija dovodi u relaciju sa estetikom komunikacija, a onda se razmatra i njena veza s estetikom medija. Naposletku se pokazuje da filozofija medija doista koristi isti repertoar pitanja kao i estetika, ali da dodatno postavlja i ona pitanja koja se tiču nove estetske, odnosno medijske stvarnosti. Ova je stvarnost, kako je poznato, rezultat rada tehnologije. Filozofija medija, međutim, ne ispituje samo onu čulnost koja je proizvedena veštačkim putem, odnosno uz pomoć novih tehnologija, već se bavi i teorijama koje tematizuju tu čulnost. Otuda je filozofija medija mišljenje o mišljenju koje problematizuje celokupunu medijsku sferu, uključujući tu i različite teorije o medijima. I konačno, filozofija medija, koja je, svakako, više od estetike medija, pošto ima i svoju epistemološku, ontološku, etičku i druge aspekte izučavanja, ponajviše je utemeljena na kritici medija, ali i pozadini odakle mediji deluju, a to je svet kapitala. Ona je, dakle, jedna angažovana teorija, čije je polazište estetika, a ishod kritičko preispitivanje medijskim putem generisane sfere čulnosti.
Reference
Hausken, L. (2016) My take on Media Aesthetics: Position paper. Sensorium Journal, 1, na stranici: https: //liu. se/sensorium/my-take-on-media-aesthetics/
Kon, Ž. (2001) Estetika komunikacije. Beograd: Clio
Muhammad, A. (2016) The relevance of philosophy in media and communication research. Journal of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS), Volume 21, Issue12, Ver. 2
Stepanov, M. What is the philosophy of media?. u: What is pragmatic media philosophy in philosophy of media?, poglavlje 1., na stranici http://www.nordprag.org/papers/epc1/Stepanov.pdf
Vuksanović, D., Ćalović, D., Đorđević, M.M. (2018) Tekst pozivnog pisma za naučnu konferenciju Filozofija medija: Mediji i alternativa. Jagodina: Končarevo
Vuksanović, D. (2007) Estetsko u medijima i u estetici, u: Filozofija medija: Ontologija, estetika, kritika. u: Filozofija medija ontologija, estetika, kritika, Beograd: Fakultet dramskih umetnosti, Institut za pozorište, film, radio i televiziju
Vuksanović, D. (2007) Perspektive filozofije: Filozofija medija. u: Filozofija medija ontologija, estetika, kritika, Beograd: Fakultet dramskih umetnosti, Institut za pozorište, film, radio i televiziju
Vuksanović, D. (2011) Filozofija medija vs. misliti medije. Kultura, br. 133, str. 13-25
 

O članku

jezik rada: srpski
vrsta rada: izvorni naučni članak
DOI: 10.5937/kultura1861389V
objavljen u SCIndeksu: 01.02.2019.

Povezani članci

Kultura (2013)
Digitalni polis - oaza demokratije ili sajber utopija
Jevtović Zoran, i dr.

Sociološki pregled (2015)
Komunikacija popularnog
Božilović Nikola

FU: Archit&Civil Engin (2011)
Posebni problemi projektovanja medija fasada
Čikić-Tovarović Jasna, i dr.

prikaži sve [6]